Billigare än så här kommer man nog aldrig hitta ett svenskt rollspel som fortfarande är i tryck. Även om jag inte har spelat Eon på 6-7 år (och då spelade jag det bara vid två-tre tillfällen) och förmodligen aldrig kommer att spelleda det, kunde jag inte motstå ett så bra erbjudande, när jag av en slump såg det på Tradition igår.
Det är bara att jämföra med vad gamla Drakar och Demoner (svarta boxen) kostade på sin tid. Jag har för mig att jag betalade 149 kr för det under mitten av 80-talet och då bör man betänka att inflationen under slutet av 80-talet och de första åren på 90-talet knappast var försumbar samt att Eonböckerna sammanlagt nog är minst sju-åtta gånger så tjocka (och dessutom större)... Man kan också jämföra med Castles & Crusades Boxed Set som jag köpte för ca 300 kr för ett par månader sedan, som nog innehåller mindre än en tiondel av Eonboxens text, vilket ytterligare understryker att det verkligen är ett fyndpris.
Så, oavsett vilka fördomar man har om Eon (jag har själv en del), är boxen definitivt värd att köpa.
Jag noterade också att Mutant: Undergångens Arvtagares första upplaga fanns att köpa på Tradition för 137 kr, vilket jag också tycker är ett fyndpris.