Belsebubben
Veteran
Hej!
Jag är helt ny till forumet. Är en gammal spelledare som fått vittring på skräckgenren på senare tid. Det har vuxit fram en känsla av att jag vill börja skrämma mina spelare. Tyvärr har jag inte funnit skräckrollspelet för mig, och därför bestämde jag mig för att göra ett eget spel. Jag tänker presentera en liten synopsis för er alla som läser det här och jag är sugen på att få lite feedback. Då börjar vi!
Spelat utspelar sig i nutid alternativt snar framtid. Världen är precis som den är idag. Allt som har skett i den verkliga historien har skett osv. Det finns dock en hake… GUD FINNS! Gud, änglar, satan, demoner och själar är högst påtagliga och aktiva. Bakom ridåerna pågår en ständig maktstrid mellan gott och ont. Den vanliga människan är inte medveten om det utan lever i okunskap. Lägre änglar och demoner vandrar på jorden och utför sina uppdrag.
Inga mytologiska varelser existerar. Alltså inga vampyrer eller tomtar!!! Enbart demoner, själar osv.
Magi finns, men endast den som finns idag. Det vill säga att satanister och flummare som utför ritualer för att få mer tur eller förbanna någon, får sin önskan uppfylld om ritualerna är rätt genomförda. Inga blixtar från händerna utan bara fungerande oujiabrädor och andeåkallelser som går i lås.
Människorna ska ha ett värde för hur nära de står gud respektive djävulen. Vi skulle kunna kalla det för quadosh... Ju mer respektive onda eller goda gärningar du utför desto närmare kommer du. Resultatet blir att man till slut kan börja se änglar osv. Man blir upplyst om hur det verkligen ligger till.
Det är tänkt att jag ska basera det hela på Neotech, då mina spelare gillar reglerna och är allt för vapentokiga för att vara klassade som friska. Så alla regler om psykoser och mental ohälsa kommer att ha en framträdande roll. Därtill vill jag tillföra kults mentala för och nackdelar. Mycket mentala sjukdomar är kul.
Nu vill jag ha hjälp på alla sätt och vis. Ideer, infallsvinklar, kritik och all annat ni kan komma på.
Inspiration för mig är filmen ”end of days” och serien ”Preacher” för att ge en hint om hur jag vill att känslan i spelet ska vara.
Vet att det nu till en början inte är mycket att gå på men om det är någon som har intresse och motivation att hjälpa mig komma igång så tackar jag och tar emot.
Mvh
Belsebubben
Jag är helt ny till forumet. Är en gammal spelledare som fått vittring på skräckgenren på senare tid. Det har vuxit fram en känsla av att jag vill börja skrämma mina spelare. Tyvärr har jag inte funnit skräckrollspelet för mig, och därför bestämde jag mig för att göra ett eget spel. Jag tänker presentera en liten synopsis för er alla som läser det här och jag är sugen på att få lite feedback. Då börjar vi!
Spelat utspelar sig i nutid alternativt snar framtid. Världen är precis som den är idag. Allt som har skett i den verkliga historien har skett osv. Det finns dock en hake… GUD FINNS! Gud, änglar, satan, demoner och själar är högst påtagliga och aktiva. Bakom ridåerna pågår en ständig maktstrid mellan gott och ont. Den vanliga människan är inte medveten om det utan lever i okunskap. Lägre änglar och demoner vandrar på jorden och utför sina uppdrag.
Inga mytologiska varelser existerar. Alltså inga vampyrer eller tomtar!!! Enbart demoner, själar osv.
Magi finns, men endast den som finns idag. Det vill säga att satanister och flummare som utför ritualer för att få mer tur eller förbanna någon, får sin önskan uppfylld om ritualerna är rätt genomförda. Inga blixtar från händerna utan bara fungerande oujiabrädor och andeåkallelser som går i lås.
Människorna ska ha ett värde för hur nära de står gud respektive djävulen. Vi skulle kunna kalla det för quadosh... Ju mer respektive onda eller goda gärningar du utför desto närmare kommer du. Resultatet blir att man till slut kan börja se änglar osv. Man blir upplyst om hur det verkligen ligger till.
Det är tänkt att jag ska basera det hela på Neotech, då mina spelare gillar reglerna och är allt för vapentokiga för att vara klassade som friska. Så alla regler om psykoser och mental ohälsa kommer att ha en framträdande roll. Därtill vill jag tillföra kults mentala för och nackdelar. Mycket mentala sjukdomar är kul.
Nu vill jag ha hjälp på alla sätt och vis. Ideer, infallsvinklar, kritik och all annat ni kan komma på.
Inspiration för mig är filmen ”end of days” och serien ”Preacher” för att ge en hint om hur jag vill att känslan i spelet ska vara.
Vet att det nu till en början inte är mycket att gå på men om det är någon som har intresse och motivation att hjälpa mig komma igång så tackar jag och tar emot.
Mvh
Belsebubben