Re: Gudar? Finns dem?
En gud ospelbar?! Kan så tyckas, när spelarna är mäktigare än Kublai Khan. Men det finns situationer när de som vanliga människor måste gå på stadens gator. Skämt åsido. Kraftfulla rollpersoner är jobbiga, så antingen gör man processen kort med dem eller utsätter dem för GUDAR. I alla fall har min kampanj fått en helt annan vridning efter inblandning av gudar, folk som RP måste ta hand om och skydda och ett obligatoriskt fall av ÖDET. Allvarligt talat så är det sköjj att blanda in gudar i deras fall, lite typ sagan om Belgarion och grabbarna. En liten gudinna i plotten som rp inte vet är det... =)
Alternativ två, Gudar som spelarpersoner tvivlar jag på fungerar, då måste den gudomliga kraften kontrolleras och det är upp till SL. Tänk följande scen:
Spelare; Och då delar jag på vattnet för min lilla folksamling så att de kan gå torrskodda däröver.
SL: Öh, jo, typ du är gud och du kan göra det men typ ändå!
Lyckas spelarna bli gudomliga väsen, så är de ju ändå praktiskt taget döda - typ martyrer... så jag menar att de ändå är SLs SLP:er och det är dags för spelaren att slå upp en ny RP. Så enkelt och pinsamt det kan bli. Men tänk deras kamrater som får uppleva händelsen... Aj, aj aj... gisses vilken religiös uppenbarelse....