Nekromanti Gudar?

Mercellon

Veteran
Har för mej att jag frågade förut, men kan inte hitta tråden.

Vad kan man som spelare göra om man blir gud?

Sluta spela med sin karaktär och be SL att trycka på reset-knappen.
Eller sluta spela karaktären och göra en trogen dyrkare till din nya gud.

Eller vad man har för gudomliga krafter? Tja, varje gång någon ber till dig får du ett teotropiskt filament att göra av med...

Helmgast
Vara stolt. Och för SL gäller att skapa kampanjer med en framväxande religion. Så låt din nästa rollperson tillbe din förra. Det du...

Taskkarr

Veteran
Med rätt SL, ganska mycket. Jobba på att hitta anhängare, ta hand om sagda anhängare, dvs gudomlig intervention. Kanske konspirera mot Daak och de andra gudarna. Här gäller helt andra förutsättningar än som dödlig, uppenbarligen.
Om SL inte har några bra uppslag...lägg ner, var stolt, skryt!

Tja, det var vad jag kom på på den tiden det tar att skriva ett inlägg. Jag antar att det går att göra mer, men jag anser att en Gud är ganska så ospelbar.

Man Mountainman

Storsvagåret
Se efter sina tillbedjare?
Alstra teotropiska filament?
Intrigera med de andra gudarna?
Ägna sig åt gudomlig intervention?
Softa på andeplanet?
Förbereda sig för mörkret?

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Gudar? Finns dem?

En gud ospelbar?! Kan så tyckas, när spelarna är mäktigare än Kublai Khan. Men det finns situationer när de som vanliga människor måste gå på stadens gator. Skämt åsido. Kraftfulla rollpersoner är jobbiga, så antingen gör man processen kort med dem eller utsätter dem för GUDAR. I alla fall har min kampanj fått en helt annan vridning efter inblandning av gudar, folk som RP måste ta hand om och skydda och ett obligatoriskt fall av ÖDET. Allvarligt talat så är det sköjj att blanda in gudar i deras fall, lite typ sagan om Belgarion och grabbarna. En liten gudinna i plotten som rp inte vet är det... =)

Alternativ två, Gudar som spelarpersoner tvivlar jag på fungerar, då måste den gudomliga kraften kontrolleras och det är upp till SL. Tänk följande scen:

Spelare; Och då delar jag på vattnet för min lilla folksamling så att de kan gå torrskodda däröver.
SL: Öh, jo, typ du är gud och du kan göra det men typ ändå!

Lyckas spelarna bli gudomliga väsen, så är de ju ändå praktiskt taget döda - typ martyrer... så jag menar att de ändå är SLs SLP:er och det är dags för spelaren att slå upp en ny RP. Så enkelt och pinsamt det kan bli. Men tänk deras kamrater som får uppleva händelsen... Aj, aj aj... gisses vilken religiös uppenbarelse....