Nekromanti Guilty pleasure

Mogger

Hipsteranka
Det enda jag kan komma på just nu är att jag är aktiv postare på www.rollspel.nu, i övrigt är min smak oklanderlig.

Eller snarare, jag är trendkänslig och narcissistisk så jag kommer undan med det mesta i mina ögon :)

Arazand

Veteran
Hmm. Tja, jag har två guilty pleasures jag kan komma på.

Harem-anime, ni vet den stereotypiska skit anime som de flesta tänker på. Love-Hina är ett klassiskt exempel. De är överlag så otroligt dåliga, men va fan... guilty as charged!

Sen har vi visual novels, aka dating sims, jag har stöt på verk som är fantastiska litteraturverk som kommer få dig att sympatisera med uppenbara bad guys (Saya no Uta t.ex) men många är ju bara skräp. Again guitly as charged.

Jocke

Man med skägg
zonk;n157985 said:
Såg Hackers från 1995 nu nyligen
Finns inget guilty med Hackers. Den har vart en höjdare sen 1995!
CRASH AND BURN!

slanfan

Hero
Sapient;n158024 said:
Med andra ord, om vi alla anstränger oss och lyckas övertyga Kent om att ge ut ett album med låter baserade på Warhammer 40k, så skulle du få en total nerdgasm?
Om Kate Bush gör en OSR-låt dör jag!

Rhodryn

Hero
Det första jag tänker på är väl igentligen alltid Wrestling... Professional Wrestling... ala WWE (WWF för i tiden).

Jag tittade på det som liten, min Mormor drog mig in i det (hon var ett stort fan av det på 70 och 80 talet, och en bit in på 90 talet också)... tittade på det intill någon gång på början av 90 talet innan det liksom bara försvann för mig (det mesta jag såg var inspelat av min mormor, och det visades inte så himla mycket på de kanaler som jag hade tillgång till på 90-talet)... fram tills för en ca... rent gissningsvis 5-6 (kanske 7) års sedan... där jag helt plötsligt tänkte "Undrar hur wrestling är i dag?", tog inte lång tid innan jag var helt fast. XD

Har dock inte sätt något på ca 10 månader, inte pga av ovilja, utan snarare pga begränsat internet... men jag har haft tankar på att börja kolla igen (får ladda det hos min morbror bara, han var också ett fan av det på den tiden min Mormor var det), och inte bara genom att börja kolla på det som visas just nu... åh nej, inget så lätt, så kan jag ju inte göra (det skulle ju vara som att hoppa över avsnitt i en tv-serie ju! Blasphemy!)... nä här kommer det gås tillbaka till där jag sist såg (vet exakt vad, och när, det var... eftersom jag för en notepad fil på min dator där jag skriver upp alla tv-serier som jag ser, så jag vet var jag var sist), så 13 April 2015.

Det kommer inte vara lite grejs heller... som ett avsnitt i veckan eller något... nää... vi snackar om minst 4 avsnitt/program per vecka (WWE's tre stora program: RAW, Smackdown, och NXT... med det fjärde programmet från en annan promotion känd som "Lucha Underground"... Lucha Libre är vad den Mexikanska scenen kallar wrestlingen... Lucha Libre är dock också en egen stil av wrestling), men kanske så pass mycket som 6-8 olika program per vecka... det är 10 månader värt utav minst 7 timmar (RAW är 3h långt, och Smackdown är 2h, de andra 1h), men kanske så pass högt som 9-12 timmar(om jag ger mig på andrat också), värt av grejer per vecka det. Det är en 300+ timmar. XD

I have got my work cut out for me... XD

Cybot;n157602 said:
P.S: Det är också ganska hög guilty pleasure faktor när man har sett alla säsonger av LEXX.
Oh... jag såg hela den för en mängd år sedan också... på den tiden då man var tvungen att vänta en vecka på nästa avsnitt... XD

Sapient

Swashbuckler
Cybot;n157602 said:
P.S: Det är också ganska hög guilty pleasure faktor när man har sett alla säsonger av LEXX.
Vad skulle vara 'guilty' med LEXX?

/Han som har Brunnen-G battle hymn som ringsignal på mobilen...

daflum

Veteran
AMV hell: Helt vansinniga videos överlag, särskilt de med mer erotiska videos, tittar på dem mer än någon borde under en hel livstid.
Snedvridens astrid lindgren videos; Fett omogna, fett roliga stundtals.
Sailor Moon; Oh that childhood, självklart skall det vara på svenska med.
Flashback forum; läser konspirationer och paranormala, älskar galenpannor och är helt facinerad av konceptet gang stalking även om det nog är egentligen att vältra sig i folks psykoser, vilket är hemskt.
Melodifestivalen: So cheesy, so bad its good, en sorts självmedvetenhet om att det är cheese och so bad its good, whats not to like? Stör mig fruktansvärt på att folket inte har 100% av rösterna längre både i mellon och eurovision då kalkonbidragen lyser med sin frånvaro och de flesta bidragen är fruktansvärt mediokra.

at the top of my head då

Mundo

Myrmidon
daflum;n158785 said:
at the top of my head då
Jag trodde ditt guilty pleasure skulle bestå i att jobba som hitman/pirat i sydostasien, röka alldeles för mycket och skjuta vilt till höger och vänster om dig.

zonk

muterad
Jocke;n158066 said:
Finns inget guilty med Hackers. Den har vart en höjdare sen 1995!
CRASH AND BURN!
Haha, som jag sa till min kumpan när vi satt och såg Hackers, jag hade nog hatat rullen om jag sett den på 90-talet. Alla knasiga kläder och musiken behövde absolut mogna till sig lite. Eller ja, en hel del av musiken var iofs riktigt skön redan då.

dremm

Veteran
Say yes to the dress Canada edition på TLC (hem för världens sämsta reality-serier). Följ kanadensare på den emotionella bergochdalbanan att lägga tusentals dollar på en klänning.