Nekromanti Gurkmajonäs

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
En sak ska jag säga ...

... min rollspelshylla brukar också hånas som varandes bevis på en ägares störda sinne. :gremlaugh:

Kollade sajten, och tycker att BussMicke verkar vara en reko kille, om än med ett väldigt speciellt och djupt intresse (och det ska komma från mig! :gremlaugh:).

Läste om honom i Metro för ett tag sedan, har jag för mig.

/M

Saxifrage

Hero
Varför...

...anses det helt ok att vara sjukt intresserad av sportbilar, men kufigt att vurma för bussar? X hjul och motor liksom, sak samma.

Saxifrage

Hero
Öron

Körde man med avskurna öron i Vietnam? Jag har bara hört talas om att den seden förekom i Bosnienkriget.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tja, om du ...

... ger mig en länk till en kille/tjej som har bilder på tusentals sportbilar han plåtar på stan, då tycker jag att det är lika roligt och charmigt som att plåta bussar. Om man presenterar det på det otroligt nördiga och avväpnande sättet som BussMicke gör. Risken är ju att en sportbilsfantast skulle sätta sig på höga hästar, och då skulle det egentligen bli ÄNNU roligare!

Det är liksom inte bussintresset som jag tycker är det charmiga och lite bisarra, det är det myckna fotograferandet, skrivandet, faktainsamlingen, och så vidare.

Konstigt att ingen reagerat på min kommentar om att samla serier. Trodde ni inte jag var allvarlig med den? :gremlaugh:

För att balansera min uthängning av BussMicke, ska jag länka till en sida där det finns bilder på hur fel det kan gå om man har för mycket pengar, för dålig självbild och total avsaknad av smak:

http://www.kimble.org/frameset_pictures.htm

/M

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Tja, om du ...

... ger mig en länk till en kille/tjej som har bilder på tusentals sportbilar han plåtar på stan, då tycker jag att det är lika roligt och charmigt som att plåta bussar.
Fast nu drar du ju upp ett extremfall: killen som förmodligen är den (amatör)fotograf som har fotograferat flest fordon i Sverige.

I verkligheten är det tvärtom så att om jag går på stan och kan säga att "den där bilen är en Lamborghonda Calamari Grande Reserva Deluxe XXII" så är det en (för det mesta) socialt accepterad kunskap. Om jag däremot går på stan och kan säga att "det där är en Volvo Q4E-buss" så torde man bli idiotförklarad av de flesta.

För att inte tala om hur beundransvärt det anses vara att vara - urk - sportnörd.

Dewil, som än så länge är grön på det här med bussar

Johan K

Gammal & dryg
Well, vad skall man säga...
En sak får jag säga & det är att det är en välldigt bra, eller hur nu man skall säga, skriven essä om ditt ogillande om grillning & det som hör till grillandet.

/ Johan K, som tvärt emot Erik gillar att grilla ! :gremtongue:

Hjalle

Swashbuckler
Så länge det är pappa som grillar så blir det gott. Och så länge det är fläskkarré, en varm sommarkväll i lagom bekväma villakvarter. Hektiska grillfester är inget för mig, även om själva produkten av kaoset kan smaka gott med kall vitsås.

-Hjalle, vit sås.

Saxifrage

Hero
Jan Guillou, I presume?

--- hur fel det kan gå om man har för mycket pengar, för dålig självbild och total avsaknad av smak:

Ha! Kimble regerar ju. Han gör en massa pengar på hacking och spenderar dem på att cruisa runt med privatjet och partaja. Vilken hjälte! Att han dessutom är totalt smaklös, och struntar i det, gör honom bara coolare i mina ögon. När han blev av med sitt körkort drog han igång sitt projekt "Megacar", bilen med DVD och trådlöst internet, för att han skulle ha något att göra i bilen när han inte fick köra... en sann högtysk förebild!

LukeFagwalker

Veteran
ok personligen blir jag jävligt trött på sommarn för då gör ju svenskarna inget annat än grillar. jävla enformig mat.

fast sitta vid en eld i skogen mitt i natten, grilla lite kôrv och lyssna på musik medans stjärnorna vandrar och filosofiska tankar älskar i månljuset är inget jag tackar nej till.

ibland blir jag poetisk och kan inte göra nåt för att hindra det. borde ta det där sanity testet igen

Organ

Out of time, out of mind
Re: NEEEEEEEEEEJ! För i helve ...

Hehehe, där har jag redan gluttat idag. Läskigt att du länkar dit nu.
Det läskiga i sammanhanget är snarare att du varit inne på sidan UTAN att någon länkade dit med ett "Höhö, kolla här.".

Haha, Ugglis är nööööörd!!! :gremgrin:

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
Re: Öron (ot)

Körde man med avskurna öron i Vietnam? Jag har bara hört talas om att den seden förekom i Bosnienkriget.
Det där med att samla öron från dödade fiender på ett halsband är en gammal och välspridd historia som mycket väl kan vara en klintbergare. Det handlar oftast om krig som anses som extra bittra och brutala, ofta med nationellt och rasbaserat hat. Jag har hört om det i samband med både balkan, 2:a världskriget, vietnam och amerikanska inbördeskriget.

/Anders

chrull

Stockholm Kartell
Re: Vegitarianism + oprovocerat personangrepp

Okej. att just Organ säger såhär skrämmer mig: Blir ditt kön för långt kan man alltid käka grillspetten råa. ... Detta är dessutom en klar fördel om man är på grillpartaj hemma hos Dante.

Vad i helvete missade jag under förra grillfesten?

Organ

Out of time, out of mind
Re: Vegitarianism + oprovocerat personangrepp

Okej. att just Organ säger såhär skrämmer mig: Blir ditt kön för långt kan man alltid käka grillspetten råa. ... Detta är dessutom en klar fördel om man är på grillpartaj hemma hos Dante.

Vad i helvete missade jag under förra grillfesten?
Tja, om man går hem för tidigt så missar man eftersläckningen i Dantes källare... :gremtongue:

/Anders

hraufnir

Swordsman
Utnyttja resurserna

Självklart skall vi äta korv. Vad skall vi annars göra av alla mysiga inälvor från djuren. Det enda tråkiga är att djuren som vi gör korv av inte får vettig mat, alltså smakar inälvorna skumt de med.

Tunga, hjärta, oxsvans, grisklövar, ekorrhjärna... det är delikatesser det!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Tja, om du ...

Jag gillar den här bilden.

Den där Kim verkar hursomhelst precis så smaklös och självupptagen som bara de riktigt rika kan vara.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nja

Jag tycker att han visar upp en avskyvärd bild av sig själv. Den kvinnobild han framställer i bild och text är i mina ögon äcklig.

Det ska mycket till innan jag anser Kimle vara cool, ens på ett sarkastiskt och ironiskt sätt.

/M