Nekromanti Gurkmajonäs

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag förstå vad du menar

När jag är på bio, eller ser en beväpnad polis, och säger "det där är en mp5:a, H&K" eller "det där är en gatling minigun med 4000 skott per minut och de skulle aldrig kunna bära en sån på det sättet!" så blir jag raskt idiotförklarad av de flesta! :gremlaugh:

Det värsta är väl att det är sant att jag ibland säger så, och att jag känner igen vapen så som andra känner igen bussar eller sportbilar.

/M

magoo

Hero
Stackare som drabbats av grillningens avarter!

Nej, grillning ska ske sommartid - en myggfri ljum kväll fri från gräsklipparvrål. Det ska vara en marmorerad entrecote, marinerad i öl, sweet chili-sås och rikligt med soya. Halvölen som blev över dricker maken medan grillen värms upp.

Tillsammans med kompisar som man känt så länge att man inte ens behöver prata vänder man varsamt entrecote, skivor av majskolv, halloumi och en och annan zucchini och bifftomat. Zucchinin ramlar mellan gallret men ingen är ändå ute efter grönsakerna.

Sedan äter vi länge, entrecoten är så mör att den smälter i munnen och till har vi potatissallad som piffats upp med en hel hop rostad lök. Maken ger mig kärleksfulla blickar eftersom snabbaste vägen till hans hjärta är god grillad mat med de rätta tillbehören (läs öl). Själv smuttar jag på en bordsdricka - vi sitter ute tills glöden falnat.

Ljuva sommarminnen!

Vintertid på utflykt steker jag helst fläsk och äter kall tjockpannkaka till. Det låter skumt men det är en delikatess som pappa skogshuggaren lärt mig gilla.

Lycan

Hero
Jag vill bara säga att jag står helt på din sida. Kommer med fasa ihåg midsommrar och grillfester när man var inneboende hos föräldrar och sånt pack. Bli vegeterian, solljusallergiker eller säg upp kontakten med alla som sysslar med sådana anskrämligheter.

- L

Dewil

Skrivbordsgeneral
Som vi brukade säga...

Hur kan ens kön bli för långt? Tjocklek, kan jag förstå, men för långt?
Som vi brukade säga när vi satt ett antal nördar i en röd barack i skogen och ibland inte hade annat för oss än att i brist på tjejer odla vår grabbighet: Det är inte längden som är det viktiga utan antalet stockmeter per sekund...

Dewil

Gastono

Hero
Det där låter ju riktigt nice, men jag kan inte riktigt relatera till det dock... Speciellt inte delarna om maken :gremlaugh:

hraufnir

Swordsman
Sörlänning!!!

Hur i hela friden tänkte du att en sommarkväll skulle vara myggfri? Bor du i Svedala? Nej Umeå står det... hur fungerar det?

Organ

Out of time, out of mind
Re: Sörlänning!!!

Hur i hela friden tänkte du att en sommarkväll skulle vara myggfri? Bor du i Svedala? Nej Umeå står det... hur fungerar det?
Om det är jävligt blåsigt så håller sig t.o.m de norrländska myggen borta. Fast undrar om jag inte föredrar mygg under en grillkväll än en rejäl styv kuling.

/Anders

magoo

Hero
Re: Sörlänning!!!

Bor i Umeå stad = myggfritt. I Umeås utkanter = inte myggfritt.

I mina hemtrakter i inlandet = mygghelvete.

Jag är så impregnerad med myggift och beckolja sedan barndomen att det inte ens kliar om jag blir myggbiten. En normal semesterdag hemma hos min mamma blir man dagtid biten av knott, svidare, broms eller bitflugor och kvällstid av myggor. Är det konstigt att man blev en bokmal?