Nekromanti Gurps, är det värt att skaffa?

Weatherman

Hero
Re: Skulle vilja ha några råd

Tack för svaren.
Men information om Europa på 1700-talet? Finns det någon sourcebook om det? Iofs. kan man ju plugga på utifrån historieböcker men rollspelsskribenter brukar vara bra på (särskilt gurpsnissarna) att lyfta fram de prylar man kan ha nytta av när man spelar rollspel i tidseran, som exempelvis teknolologi, statsskick, konflikter osv. Saker som kan vara lite rotiga att leta fram ur andra källor. Rollspelare och historiker är ofta (?) inte intresserade av samma detaljer. Och sen är det ju bekvämare att haffa en rollspelsmodul istället för att göra egna efterforskningar /images/icons/wink.gif

/Mats, lite lat kanske

Troberg

Sinister eater

Utöver vad som nämnts så skulle jag rekommendera GURPS Swashbucklers.

Det är en bra sourcebook för allt från pirater till Zorro och de tre musketörerna. Innehåller både historiskt korrekt info och extra varianter för att göra det mer filmatiskt.

Silke

Warrior

Ser att du har fått en del svar men jag tror inte du fått tipset på "GURPS Swashbucklers" som visserligen riktar in sig mest på 1600-tal men ändå borde ge dig en del kött på benen.

Troberg

Sinister eater

Två tips om samma bok inom en minut! Det måste väl vara ett tecken på att den är bra!

Weatherman

Hero

Swashbucklers låter bra, även om jag tror att min kampanj inte är så swashbucklig. Men å andra sidan kan jag säkert använda den till Gondica också.

Tack /Mats

Weatherman

Hero

Tänkte också det. Har haft funderingar på att köpa den men förut men det här måste vara tecknet från ovan.

Mats, kollar prisuppgifter

Staffan

Myrmidon

Jag funderade på att nämna den också, men orkade inte kolla upp om den täckte 1700-talet, plus att kampanjen lät inte så där väldans svaskbucklig.