Nekromanti GURPS

Troberg

Sinister eater
Organ said:
Teobald said:
Det som är dåligt är stridssystemet. Jag rekommenderar att kapa ner det till ett grundläggande BRP-stridssystem, dvs plocka bort allt stuff som SJG lagt till.
Och vad är det för grejor?
Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg, jag har inte kört med dem på 20 år.

Det jag kapar ner det till är i princip "slå för att träffa, slå skada", med lite spelledargodtycklighet för att ge variation och spänning.

Arfert

Facit
Om jag minns rätt så finns det två varianter av systemet, ett ekelt i stil med vanlig BRP, och ett som använder hexagoner och figurer. Men det var även för mig 20 år sen jag spelade Gurps. Gillade det, iofs då.

Re: GURPS: fråga nr 2

Så den får läsaren att vilja spela ett annat spel? Låter ju som ett skitbra supplement.
Ska väl tilläggas att jag sällan använder spelsystemet till de böcker jag köper. GURPS Russia är en bra bok helt enkelt, så ja, den får mig sugen på att spela en massa saker. Bland annat World of Darkness. GURPS är inget system jag någonsin skulle använda. Men däremot är deras sourcebooks så generella att man kan använda dem med god behållning till i princip vilket spel som helst. Jag tror det kallas god inspiration! :gremsmile: