Nekromanti Hârnmaster

Storuggla

Champion
Jag har Hârnmaster, ettan och tvåan. Men jag ser att det finns en trea, som nu tydligen har lite annorlunda saker i sig och dessutom regler för att slåss till häst! Om du inte förstår hur stort det där med hästarna är har du inte sett Hârnmaster förut :gremwink:

Har någon kollat i denna utgåva, är det värt att uppgradera från tvåan? jag har sett några recensioner på rpg.net men de gav inte så mycket tyckte jag.

Storuggla, slöa valfunktionärer

Storuggla

Champion
Tvåan är i ringpärm, trean kommer som lösblad i en box med en spelledarskärm och ett block rollformulär... så man får hitta egen pärm.

Storuggla, pärmbärare alltså

Korpen

Hero
Ok,nyfiken som man är måste man fråga varför var det inte möjligt att slåss till häst i de första versionerna?

Storuggla

Champion
"Ok,nyfiken som man är måste man fråga varför var det inte möjligt att slåss till häst i de första versionerna?"

Det finns inga regler för att slå folk på käften om de sitter på en häst. Träfftabellen blir helt wonky och tornerspel är bara att glömma. Det var tänkt att de reglerna skulle komma "snart" men... ja, i tredje utgåvan verkar de finnas i alla fall. Okej, det går väl att slåss om man sitter till häst, bara spelledaren fejkar alla modifikationer, träfftabeller och en jävla massa.

Storuggla, käpphäst