Nekromanti Häftighets skala !

Perenna

Swordsman
Hur vet du det? Hur många alver har du träffat på riktigt?

Okej, jag skulle ha skrivit: "Så som det är skrivet för fantasyvärlden Mundana... osv, osv..."

Om jag tycker det är "häftigt" och vill att min alv ska ha det så är väl det upp till mig och min SL. Sen struntar jag i fall det står nånstans att de inte kan ha det eller att nån som inte är med i min rollspelsgrupp tycker att man inte kan ha det.

Jo, visst är det upp till er. Jag förespråkar officiella Mundana...

Bara för att du har inprentat i ditt huvud eller om du har fått för dig att dom inte kan ha det så är det upp till dig och alla andra som tycker som dig.

...fortfarande officiella Mundana.

Frågan var väl.... Vad är häftigast tycker ni ???
Och jag svarade.

Okej, jag backar ett steg, åtminstone så länge vi pratar om inoficiella Mundana. ...och alla spelar väl i sin egen variant.

...snart dyker det väl upp drakar i specialdesignade tornerrustningar också?! /images/icons/grin.gif

Mouja

Hero
Re: Frågan fel ställd

/images/icons/frown.gif klaga inte på att jag stavar konstigt ... skrev allt i lite hast !!!

LeJonklev

Swordsman
JAAAAA!!!!!!!!! MIISSSSSSSSSSSSSLLLLLAAAAAAA!!!!!!!!!!!

LL - som gillar misslor

Tedd

Veteran
om man är tillräckligt smart så ska man inte behöva slåss mot en kraggbarbar. om det ändå skulle hända så är det sällan och om man är smidig så har man större chans att bli anfallare därför ska man inte behöva undvika så mkt. när man ändå undviker och man har tex. 15 i det så lyckas det ofta! misslyckas det så får man stå för konsekvenserna. men frågan var vilket som var häftigast och smidig vinner med draklängder hos mig.

Duddmannen

Hero
...snart dyker det väl upp drakar i specialdesignade tornerrustningar också?!

Ja det får man verkligen hoppas! Hur tusan skall de annars överleva i Mundana? Nej man får allt se till att man bepansrar de stackars djuren ordentligt.

Sedan borde man bepansra Misslorna också. Jag menar, så små som de är borde de ju nästan tjäna på att skaffa sig tjockplåtslurvor och tunnhjälm med hål för öronen.

Hmm, borde kanske fixa pansar åt min häst också.

Frixeray

Swordsman
Vapenmastare ar elit, det ar inte meningen att de ska bli traffade da en vapenmastare ska kunna undvika utan problem. De ar proffs.(Ursakta att jag inte anvander vissa kanda problematiska bokstaver, men Explorer till Mac kodar alltid inte av ratt...)

Coar

Veteran
Läs texten

Han skrev i sitt inlägg att Kraggbarbaren hade en tornerrustning så då är det bara att acceptera att denna kraggbarbar hade det.

Duddmannen

Hero
Så vad du menar då är att om både Kraggbarbaren och Alven är vapenmästare så är det inte meningen att någon av dem skall träffa den andre?

Jag tror inte att man skall lita för mycket på ett bra värde i Undvika. Om man möter en grabb som kan hantera ett kraggsvärd och man själv inte bär rustning så är man illa ute, vapenmästare eller ej.

Johan K

Gammal & dryg
En dvärg

Den som är klart häftigast är en dvärg som är fullt utrustad....../images/icons/devil.gif

DjeVul

Warrior
Koboldiskt

Det du tycker är häftigt är lika koboldiskt som en kraggbarbar med rustning... du gillar bara inte barbaren men allt annat som är dess kontraster...

/Martin

Zavage

Veteran
håller med fullt. Jag e SL o mina spelares rps ärr inte bra på nåt sånt. det är en Piltillverkare och en handelsman.
inte nå jädra lyfali och seriné kobold säger jag.

DjeVul

Warrior
Varför anmärker du från början då?

Om ingen får säga emot?

/Martin

DjeVul

Warrior
Sedan borde man bepansra Misslorna också. Jag menar, så små som de är borde de ju nästan tjäna på att skaffa sig tjockplåtslurvor och tunnhjälm med hål för öronen.

Blir det inte väldigt lätt att hugga av dem öronen då?

/Martin

Moonshadow

Warrior
Re: Häftighets skala ?

Häftihetens skala ? intresant ordval... om det nu finns en skala så siter den knappast i varken rustning, muskler eller svärd utan är nog snarare etsad på insidan av pannloben. med rätt nerv kan en bondgrabb få både din barbar och alv att sammfält skita i byxorna.

Moonshadow

Warrior
Undantag !

Hur mycket skumma saker brukar hända dina karaktärer ?
Själv tycker jag att min karaktär altid blir indragen i mer eller mindre obehagliga situationer så det är väl inte underligt om den genomsnitlige rollperssonen framåt sitt tionde äventyr börjar bli lite nojig och kanske då vandrar runt med full krigsmudering. eller är du en sån där som så fort draken (eller motsvarande) genast gör det i situtionen effektivaste och därefter fortsätter med vardagen ? ett normalt sinnes tillstånd för en rollkaraktär borde nog i det närnaste likna paranoja.
Det tycker jag som smyger om natten och sliter huvudet av de som vågat annmärka om min stavning.

Moonshadow

Warrior
Några svärdshugg har ingen dött av, eller?

Och hur kul vore det om det inte fans ringaste changs att man blev skadad? Det vore ingen strid det vore en avrätning. En trevlig strid ska inte avslutas fören man är rejält fumlig av smärta och man förskräkt fyler i blödningen som antyder att det vore bra att få slut på striden någon gång.

-Livet är en farlig sjukdom, man kan dö.

Frixeray

Swordsman
Nänä, visst vore det hälsosamt om man VILLE bli träffad, meningen är att man ska kunna undvika.

Vem har förresten sagt att ett hugg från en vapenmästaralv med carwelan gör mindre ont än ett kraggsvärd. Iaf om killen har uppföljning...

Så vilket föredrar du, en mystisk alv med en personlighet som är ganska bra utvecklad eller en kragg helt utan personlighet vars enda funktion är att döda allt och alla.Vist ja D&D var det ja, det är väl ungefär vad det spelet går ut på...

Sodivra

Champion
Neeej! KnIvan med knivar och smyg-skor! [NT]

Titta bara så tuff han är!
(Action Half-Life rules!)