Nekromanti Hälsoeffekter och rollspel

Troberg

Sinister eater
I en annan tråd uppstod en frågeställning om könssjukdomar och rollspel. Det är en nog så intressant fråga, så därför tänkte jag att vi borde utreda den lite närmare.

Alltså, frågan lyder:

Vilka könssjukdomar har olika kategorier av rollspelare och varför?

Om ni tycker att det känns pinsamt att berätta så kan ni ju skriva det på formen "Jag har en kompis som...", vi vet ändå vad ni menar.

Go wild, vilka erfarenheter och spekulationer har ni? (Och nej, det är inte menat att vara en seriös diskussion, så förolämpa hejvilt)

rks

Warrior
Körtelfeber!

Jag menar att det är alla spelares förbehåll - nej PLIKT - att hångla så mycket som möjligt innan man får körtelfeber!

Rosen

Myrmidon
I en annan tråd uppstod en frågeställning om könssjukdomar och rollspel.

Vilken då?

Jag tror det inte är sexuellt överförda saker så mycket som effekter av lokala svamp- och bakterieodlingar, och brist på syre och blod i sagda regioner, orsakade av långvarigt sittande. En enkel lista på graden av dylika problem torde alltså vara

Magicspelare (sitter jämt, och odören är ju berömd)
Bordsrollspelare (som ovan, men luktar mindre)
Tabletopspelare (som ovan, men reser sig ibland för att flytta figurer)
Friformare (hoppar och viftar mycket; ger bra cirkulation)
Lajvare (som ovan, och de byter dessutom kläder!)

Man kunde väl även ta upp LAN-spelare, men vissa saker är det helt enkelt bäst att inte tala om...

--
Åke

Nightowl

Champion
Man kunde väl även ta upp LAN-spelare, men vissa saker är det helt enkelt bäst att inte tala om...
Om man aldrig kommer i fysisk kontakt med andra mänskliga varelser borde man väl utsättas för skadliga mikroorganismer i mindre utsträckning?

Erik

Dewil

Skrivbordsgeneral
Om man aldrig kommer i fysisk kontakt med andra mänskliga varelser borde man väl utsättas för skadliga mikroorganismer i mindre utsträckning?
Immunförsvaret försämras dock i motsvarande grad på grund av att det aldrig utsätts för smitta.

Dewil

Nightowl

Champion
All Wells that end Wells

Så LANare är ungefär som marsianerna i Världarnas Krig?

Undrar om de nedast består av jättelika huvuden också, som injicerar blod intravenöst för näring.

Erik

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Å andra sidan... Ett LAN består vanligen av en massa svettiga och mycket ohygieniska nördar - prima fotfäste för diverse odlingar av svamp och otrevliga infektioner - och bristen på luftkoditionering gör att luften snabbt tyngs av svett och sjukdomar... =)

Vavva

Swordsman
Trycksår i rumpan torde vara vanliga.
Samt muskelförtvining och skörbjugg. Senast jag kollade innehöll inte Cola någon C-vitamin att tala om. :gremgrin:

Kontaktexem röstar jag också för. Svetiiga hudveck som svettigt gnuggas mor varandra när vi sträcker oss efter tärningarna en kvalmig sommardag...

Rosen

Myrmidon
Re: All Wells that end Wells

Så LANare är ungefär som marsianerna i Världarnas Krig?

Så det är därför onlinenördar laddar ner tentakelporr - de kan identifiera sig med det! (-:

--
Åke

Pom

Swashbuckler
DnDspelares könssjukdomar tror jag inte är främst flatlöss - alla saker med djurepitet är monster och skall slås ihjäl för att ge XP - utan snarare (hämtade från DMG:292): filfth fever, red ache och slimy doom.

Warhammerspelare har alla sjukdomar som finns och letar ständigt efter nya. Götterdämmerungspelare likaså, givet att de kan belägga med minst tre oberoende källor vad sjukdomen kallades i medelstora byar i Västfrankrike 1754.

Trudvangspelare bankar in korkar i näsborrarna för att få röda och stora näsor precis som på bilderna. Näsan är en mycket erogen zon för dem, så det räknas till könssjukdom.

Arfert

Facit
...du menar att det faktiskt finns typiska rollspelare som HAR sex IRL och riskerar att få könssjukdomar? :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
...du menar att det faktiskt finns typiska rollspelare som HAR sex IRL och riskerar att få könssjukdomar?
Räknas penisarmbåge?