Nekromanti Hästinfo

Marukusu

Hero
Vilka attribut har en ridhäst, packhäst respektive stridshäst? Vad är det för skillnad på de olika hästraserna? Någon som vet?

/Marukusu, aka Mannen som inte kunde tala med hästar

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Vad det gäller attributen för hästar så hänvisar vi till Monster & Varelser. Sorgfälligt nog så är den slutsåld och det kommer dröja ett tag tills nästa bok med hästattribut kommer ut. Du kan ju fråga runt hos de på forumen som kan tänkas ha tillgång till boken. Det är ju inte så smart att skriva ut allt sådant här... :gremsmile:

Vad det gäller skillnader mellan rid, pack och stridshäst så är det ju beroende på vad du menar. En ridhäst är tex tränad till att vara riden, den är ingen stridshäst. Stridshästraserna tenderar att vara tyngre än ridhästar (mer muskelmassa, mer styrka för att bära upp en rustad ryttare) med några undantag.... Packhästen är inte tränad till att ridas på, denna är ett så kallat klövjedjur (klövjedjur bär packning på ett speciellt rack/sadel) och leds vanligen i enkel grimma.

Precisera mer vad du undrar över så ska jag se om jag kan besvara.... :gremsmile:

Marukusu

Hero
Hästraser

Jag tänkte mig mera vad det var för skillnad på de olika hästraserna såsom soldiern, raunländaren, tomonhästen, batonhästen osv.

Kul att i alla fall någon bryr sig om att svara. Buhuhuhuuuuu! :gremfrown:

/Marukusu, DEUS VULT!

Wictor

Warrior
Re: Hästraser

Har för mig att soldiern och batonhästen var något starkare, men inte lika uthålliga. Har inte boken tillgängligt så jag är inte säker dock. Resten kommer jag inte ihåg.

Eva Florén

Swashbuckler

Ah, det var värre. För det står ju ingenting egentligen om det i Monster och Varelser. Hm. Undrar om det nämns i någon av de övriga böckerna. Tills vidare kan jag inte ge dig svar på tal. Ja, visst håller jag på att skriva det hela, men det har jag inte färdigformulerat kring eftersom jag just nu läser igenom hela Eons produktion för att hitta saker som har att göra med hästar. Typ. :gremsmile:

Jag ber att få återkomma... typ, när jag vet bättre och vet hur mycket jag törs "avslöja".

:gremsmile:

Ceram

Hero

För det står ju ingenting egentligen om det i Monster och Varelser. Hm. Undrar om det nämns i någon av de övriga böckerna. Tills vidare kan jag inte ge dig svar på tal. Ja, visst håller jag på att skriva det hela, men det har jag inte färdigformulerat kring eftersom jag just nu läser igenom hela Eons produktion för att hitta saker som har att göra med hästar. Typ.
På sidan 54 står attribut modifikationen fö de där hästtyperna (både Baton och Soldier). Det står ingen annana vettig information dock...

Eva Florén

Swashbuckler

Det var det jag menade också. Det finns som jag hittat det väldigt lite information om de enskilda hästraserna, till skillnad från typerna. (Vildhäst, Tomon, Ridhäst, Draghäst, Packhäst, Stridshäst osv) där det finns mer att hämta om man vill läsa innantill i M&V. Något som jag själv tänker råda bot på, med viss begränsning då full beskrivning av en rad hästraser skulle ge en bok lika stor som Eon De luxe, på ett ungefär och priset därefter och efterfrågan... varför ser jag en kurva som pekar ner i golvet?!

Jag har visserligen planer på att om Neogames tillåter det göra små pdf eller publicera specifika raser separat (i tex Fenix kanske) som extra kuriosa... men det är bara om Neogames släpper de bitarna fritt till mig.... :gremsmile:

Fast först ska jag förfärdiga hästarna och det går så trööögt just nu. Hm, om jag lät bli att delta i diskussionerna här på forumet så kanske det skulle gå fortare... hm... :gremfrown: *sänker skamset huvudet*

Ceram

Hero

Jag har visserligen planer på att om Neogames tillåter det göra små pdf eller publicera specifika raser separat (i tex Fenix kanske) som extra kuriosa... men det är bara om Neogames släpper de bitarna fritt till mig....
Och kanske lägga ut dem på neogames hemsida som inte skulle må dåligt av mer material :gremwink:

/Ceram, skulle vilja se mer av den sidan...