Hästspel

joth1006

rollspelskollektivet
Har en vän som går i tankarna att göra något slags hästmodul till Drakar och Demoner, inspirerad av hennes kärlek till hästböcker, och jag försöker peppa henne.

Hon är väldigt orolig över att det redan är ~gjort~. Jag försöker övertyga henne om att originalitet dels är vagt överskattat, men också nästan helt omöjligt - det finns säkerligen hästrollspel redan. Tycker dock inte att det ogiltigförklarar att hon ändå ska köra på och göra något med sin idé (har hört en del av hennes tankar och tror det kan bli hur kul som helst!).

Men därmed sagt: vilka rollspelsböcker vet ni om som har med ridning, hästskötsel och sådant att göra?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Alltså sorry jag kan inte hålla mig:

Visst minns väl fler än jag på forumet "wh"? Alltså "Vildhästar", det onlinebaserad hästrollspelande som tydligen dök upp liksom helt spontant och utan koppling till vår hobby överhuvudtaget?

Inte alls samma sak, men just "hästintresse" och "rollspel" har absolut mötts förut!

joth1006

rollspelskollektivet
Alltså sorry jag kan inte hålla mig:

Visst minns väl fler än jag på forumet "wh"? Alltså "Vildhästar", det onlinebaserad hästrollspelande som tydligen dök upp liksom helt spontant och utan koppling till vår hobby överhuvudtaget?

Inte alls samma sak, men just "hästintresse" och "rollspel" har absolut mötts förut!
Roligt! Ska kolla in! Tack!

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
De enda regeltillförslarna jag drar mig till minnes gällande hästar är ju typ "hästar i strid" och "hästmonster", inget annat.

zonk

muterad
Jag tycker mig minnas en artikel i Sinkadus för bra länge sen, som förtydligade lite om hur hästar funkar, i brist på sådana detaljer i regelböckerna. Annars känner jag inte till något hästrelaterat rollspelsmaterial utöver My Little Pony - men å andra sidan har jag inte letat.

Historiskt har ju hästar varit otroligt viktiga så det finns ju verkligen en del att ösa ur, om man ser det från det hållet.

Gamiel

Myrmidon
Kanske Mahou Shoujou Kishu Apocalypse 4ever av @Krille räknas?:
"Den sista tiden är inne. Problemet är att den sista tiden har globaliserats, så det sista slaget kommer inte enbart att inträffa vid Armageddon, utan överallt!

Som om inte det var nog så är demoner ena satans jävlar, så de kommer att fuska. Och himlens härskaror är inte heller några änglar, utom bokstavligt. Båda sidor kommer att fuska. Det är här som Apokalypsens ryttare kommer in -- deras jobb är att se till att ingen sida bryter mot reglerna. Fast de är underbemannade, så har Ryttarna expanderat. De har startat en franchise-rörelse!

Det enda som krävs är fyra personer med varsin häst, som har lust att axla ansvaret att hålla ordning på himlens och helvetets härskaror. I utbyte mot detta så får franchise-tagarna tillgång till coola superkrafter. Fast någon schabblade med demografin. Majoriteten av hästägande personer som vill ha superkrafter råkar vara tonårstjejer som har läst för mycket shoujou manga.

Kan det bli mer katastrofalt än så?"

Mogger

Hipsteranka
DoD Gigant hade lite hästregler, i Eons Monsterbok fanns en del hästregler och de utvecklades väl i Riddaren? Western har såklart haft en del i olika utgåvor. Om det finns någon engelsk 3:e partsmodul till Dragonbane vet jag inte. Men oavsett håller jag med, klart hon ska skriva en hästmodul!

Rangertheman

Myrmidon
Jag var mycket hästintresserad redan på 80-talet och skissade nog på hästregler. Jag vet att vi hade många olika hästtyper att välja mellan på grund av mitt intresse. Personligen skulle jag tycka det var en av få "resurshanteringar" som faktiskt är rolig.

Nero

Warrior
Denna är högst relevant

joth1006

rollspelskollektivet
Denna är högst relevant

Gud förbjude att någon gör en text om svärd eller magi!