Bifur
Veteran
Platon;n235119 said:Kan det verkligen vara så att INGEN på det här forumet kommit igenom hela häxhammaren ännu?
Verkar inte bättre!
Platon;n235119 said:Kan det verkligen vara så att INGEN på det här forumet kommit igenom hela häxhammaren ännu?
Mycket bra tips att introducera Elemendra redan i VV. Jag tänkte att hon skulle dyka upp i Glimmervann och hjälpa rollpersonerna där, så att de får ett positivt intryck av henne.Bifur;n233248 said:Elemendra lät jag RPna rädda ur rasmassorna i VV och följde upp det med ett besök där hon berättade att hon söker info om Symbar. Men jag tänker att det inte behöver vara så dramatiskt alls, någon enkel situation där RPna kan hjälpa henne eller hon dem borde räcka.
Det stämmer men RP:na ges aldrig chansen att känna att de sitter på någon kunskap. Men visst, jag kanske övertolkar utifrån hur det spelades ut för oss. Oavsett tror jag det finns en poäng att tydliggöra just informationsspridningen mer än vad det skrivna scenariot gör, t.ex. låta Bartho berätta om hur både Amegor och Mankel deltagit på någon av Elmendras expeditioner.Kotaka;n238919 said:På sidan 82 nämns att en svartkappa och två jägarkårister fått ut all information ur sina offer. Det tolkar jag som att det implicerar att de sedan vidarebefordrat denna till de konkurrerande grupperna, eller?
Jag gillar det!Bifur;n256181 said:Dennes baktanke är få infon om porten gratis till nytta för den part han verkligen sympatiserar med
Jo, frågan är bara vilken fraktion? Än så länge står de nära Järnpakten och inte riktigt någon annan. Vill ju inte dra in en för hård framtida konflikt. Tar gärna emot förslag. ?Samuel;n256191 said:Jag gillar det!