Bra att du läser, men jag tycker det är en väldigt märklig slutsats du drar. Jag känner mig förövrigt inte alls utspelad, eller som ulv, jag tycker jag spelar bra. För alltså i vart fall det du tar up här har ju ingenting med utspelad att göra utan det första är helt enkelt att jag råkade syna en person som är grön, ja då blir slutsatsen att jag inte kan vara grön och han röd, för jag ljuger ju inte som siare. I det andra fallet är alltså grundtesen att jag hade varit död om Halo är ulv, och jag håller det också för troligt, men att Vimes så bensäkert vet hur ulvarna agerar tycker jag dels inte är rimligt och dels pingar lite i sig.
Det är sant, jag är inte säker på mitt val. Kan mycket väl vara att Vimes är ulven, som hakade på dig i Empi drevet som blev.
Gick igenom rösterna mot Empi (och om vi alla är bybor, we done goofed).
Halo --> Empi (1)
Vimes --> Empi (2)
Vimes --> BDG (Empi 1)
Halo --> Hellzon (Empi 0)
BDG --> Empi (1)
Vimes --> Empi (2)
Impetigo --> Empi (3)
Korpa -->Empi (4)
Kim --> Empi (6)
Hellzon --> Empi (7)
Hellzon dog, och om det inte var en stor konspiration så var han bybo.
Empi var ett offer för vår... ehh... häxjakt... måste ha ett bättre ord där.
Anledning till initiell röst:
"Empiricus röstar på mig så tänker jag rösta på honom"
(BDG)
"Bra analys. Jag var förstås glad för att Empi hoppade in i samma drev som mig, men tyckte motiveringen var minst sagt märklig. Här visar du tydligt hur den kan förklaras om Empi är ulv."
(Vimes) (Vimes lägger alltså vikten till BDG för sin röst)
"Jag börjar få en känsla av korpa-basse-empi som ulvgäng alternativt basse-empi-vimes.
Jag vågar inte ta ut Vimes denna rundan med tanke på hur hårt en ulv-bdg skulle piska byn om bybovimes ryker."
(Impetigo)
"1) Jag misstänker Empi.
2) Jag misstänker LJSLarsson likvärdigt.
3) Om valet står mellan att rösta ut Halo eller Empi så kommer jag att lägga min röst på Empi."
(Kropa)
"Jag ställer mitt mod till hoppet att Korpa, Impetigo, Vimes och BDG inte är ulvar och rättar in mig i ledet."
(Kim) (Sämsta anledningen. Ber om uräskt för att jag var så dum)
Känns orimligt att ingen ulv hakar på att få rösterna mot Empi. Då Hellzon är död är vi fem kvar.
BDG som börjar det hela, Vimes som är den som ger momentum och som bygger osäkerhet mot BDG genom att haka på samt lägger anledningen till att haka på hos BDG.
Trea kommer Impetigo, det ger legitimitet.
Korpa, som byter från LJSLarsson och pangar Empi's försvar, istället för att låta det gå en omgång och vi ser var vi står.
Sist jag, som trycker ner vågskålen så att det krävs alla andra röstar på samma person för att få till en avrättning.