Det jobbiga är att Vimes är den som kommer med vettigast argument i denna runda.
Xyas och jag är gröna, alla kombionationer som vi är med blir så otrligt osannolika.
BDG+Kim+?
Om Sidd är bybo och jag hoppar på och röstar på Sidd över BDG så vinner den kombon. Min aktivitet gör att jag får röster på mig från Sidd och jag är okej i den situationen (det skrev jag innan det blev drev mot mig att de borde driva mot mig istället).
Om sidd är ulv är kombon BDG+Kim+Sidd, då har vi bara en ulv kvar och kan rösta fel i denna runda och sen rösta ut mig.
BDG+Xyas+?
Om Xyas byter sin röst till mig så vinner ulvarna, det enda som stoppar detta är skjutandet av en ulv, alltså Sidd. (och ett sent röstbyte av Xyas)
Så den enda kombon som fungerar är BDG+Xyas+Sidd, så länge inte ulvarna vill spela fler omgångar och möjligtvis kasta bort sin seger.
Så två ulvar hittas i Vimes/Basenanji/Korpa
Case för Vimes bybo:
Spelar i denna runda riktigt klarsynt, grönar mig och Xyas och är konsistent i sin kritik av Basse.
Grönad av BDG i förra rundan, som kan ha försökt lura med honom på sitt tåg. Samt göra honom misstänkt i r4, då BDG låg risigt till och den han grönar ser skummig ut.
Har varit ärlig med informationen som kommer från dödsriket
Case för Vimes ulv:
Spelat med, för mig, mycket rörighet och kaosande, flera har varit på detta spår (inte bara Basse och Korpa).
Vände "anti-BDG"-drevet mot mig i r3, kollade först upp att få med sig Korpa istället för att försöka byta solo och kolla hur folk reagerade (Avsaknad av infosök).
Blev grönad av BDG i förra rundan, inget grönande av en ulv hjälper i kvarstående runor (därav ingen analys på xyas med det). Så det är klart att det är misstänktsamt.
Spelar i r3 med en klarhet som för mig känns guidad av att det är det enda sättet att spela som ulv mot mig. (mest bara gör mig misstänksam)
Har inte behövt undanhålla någon av infon som han gett från dödsriket, allt har varit säker info.
Case för Basenanji bybo:
Ulvarna dödade LJSLarsson, vilket gör att det är en stor fet pil mot Basenanji, det är suspekt och den största anledningen till att döda LJSLarsson tillsammans med att kunna anklaga Sidd för ulvande (vilket är så klent då Sidd var bybo men en bra distraktion).
Case för Basenanji ulv:
Blockade Hellzon i r1, han inte kunde skydda sig från ulvarna (låg vikt, r1 suger för infosök).
LJSLarsson har pekat med hela handen mot Basenanji och sen blir LJSLarsson mördad. Hur jobbigt är det att ha en person som kommer gå 200% på att rösta ut någon. (I min åsikt hade det varit bättre att spara Larsson och låta Basse bli nerjagad om jag var ulv i laget (BDG, Korpa, Vimes).
Motsägelser och rörigt i r3, har sin sämsta runda någonsin. Det är alltid misstänksamt.
Case för Korpa bybo:
Alla hennes beteenden går att förklara. Hon var öppen med att skjuta i r1 och blev propsad att skjuta i r3. Har tydligt sagt vem hon kommer att skjuta.
Case för Korpa ulv:
Ett antal spelare har påpekat att hon spelar tystare än vanligt och att vilja flyga lågt som militant-ulv är en stabil strategi.
Misstänkte Sidd till en så otrolig grad och kastar skugga runt mordet på LJSLarsson med förklaringen att vi inte får reda på vad Sidd var. Det är bara sant om Vimes är ulv(BDG+Sidd+Vimes). Vimes förespråkar mord på Sidd i r3 (öppet att det är den Korpa skjuter).
Skjuter gladeligen