Såhär: om jag ska vara ulv måste jag nästan vara ensam kvar (och Sidd är min polare). Korpa eller Basse borde jag, sett till den här rundan, inte kunna vara ulv tillsammans med (hade t.ex. Korpa röstat Basse hade hon och jag kunnat vara ulv-kumpaner). Eftersom ulvarna hade matchboll i förra rundan offrar de bara BDG om de inte kan vinna direkt: hade jag varit ulv tillsammans med Xyas eller Kim hade vi ju kunnat rösta ut Sidd istället, eftersom Korpa och Basse (och BDG) röstade där. Alltså återstår att jag ska vara ulv tillsammans med Sidd. Jag föreslår att ni går tillbaka och kollar R3 för att se om det ser rimligt ut. Verkar det troligt att vi (jag, BDG och Sidd):
1. Bara drevar varandra när vi har matchboll? (BDG på Sidd, jag på BDG och Sidd)
2. Lägger fram planen att Korpa ska skjuta någon, vilken - som Korpa är tydlig med - mest sannolikt var Sidd?
Om svaret är nej är borde slutsatsen vara att Sidd var bybo, och att jag följaktligen inte kan vara ulv tillsammans med Sidd. Då blir frågan vem som är min kvarvarande ulvpartner.