De är bara fem häxor kvar nu. De stirrar på varandra. Nå, det som skett är sorgligt, men nu vet de vilka som är de skyldiga. I alla fall Korpa. Förut har de alltid varit osäkra, tvekat, velat. Men inte nu. "Du ska få sona för dina ludna brott, Korpa!" ropar häxorna till henne medan de knyter fast henne i en vårtbjörk. En balja vatten hämtas från köket och försiktigt bärs den fram mot offret. Vimes och Kim tar varsin ända och häller vattnet över henne.
"Haha!" Skrattar de. "Titta så hon smälter, varulven!"
Eller vänta nu.
Smälter?
"Blubb blubb," säger Korpa. "Blubbom blej" Vimes lutar sig närmare mot henne. Vad försöker hon säga? Han tittar mot Xyas. "Fattar du vad hon säger?"
Xyas tittar upp från sin måltid. "Jag tror," säger han, "att hon försökte säga "Bakom dig." Sedan fortsätter han att förnöjt smaska på Kims förvånade kvarlevor, medan Vimes vänder sig om och stirrar in i Basenanjis hungriga ulvakäftar.
Tack för spel, allihopa, och stort grattis till ulvarna @Björn den gode, @Basenanji och @Xyas. Otroligt skickligt spelat, får jag säga. Mina tankar om spelet kommer i vidare poster.
"Haha!" Skrattar de. "Titta så hon smälter, varulven!"
Eller vänta nu.
Smälter?
"Blubb blubb," säger Korpa. "Blubbom blej" Vimes lutar sig närmare mot henne. Vad försöker hon säga? Han tittar mot Xyas. "Fattar du vad hon säger?"
Xyas tittar upp från sin måltid. "Jag tror," säger han, "att hon försökte säga "Bakom dig." Sedan fortsätter han att förnöjt smaska på Kims förvånade kvarlevor, medan Vimes vänder sig om och stirrar in i Basenanjis hungriga ulvakäftar.
Tack för spel, allihopa, och stort grattis till ulvarna @Björn den gode, @Basenanji och @Xyas. Otroligt skickligt spelat, får jag säga. Mina tankar om spelet kommer i vidare poster.