Jag spelar inte Western IV men har gjort ett Google spreadsheet (typ Excel) för mina DoD-hemmaregler. Där har jag tryckt in det viktigaste för att snabba på vissa saker och ha bra koll, främst på strider:
Fienders kp i olika kroppsdelar: Jag skriver helt enkelt in total KP och får upp värdena för olika kroppsdelarna och sedan skriver jag bara in skadorna så räknas det på aktuell kroppsdel + total, och informerar om eventuella effekter.
Fienders attacker: Jag skriver in FV, eventuell moderator, skada och ev SB, och sedan slår systemet automatisk, räknar ut när det är perfekt, särskild eller fummel (inkl andraslaget), skada och var de träffar.
RP:s dolda slag: Skriver in de färdigheter som de använder mycket och där slag bör vara hemliga. Främst Upptäcka fara, som jag sedan slår alla samtidigt och låter den med bäst differens (eller någon annan om det höjer spelkvaliteten) "vinna". Använder även för Lyssna, Finna dolda ting, Övertala och annat. Erfarenhetspoäng räknas dock inte automatiskt.
Initiativ: Skriver in folks smidighet och ev modifikationer och låter listan sorteras i initiativordning. Denna drar jag upp på skärm bredvid mig, om jag orkat riggat det, men tittar nu på att använda min platta som andraskärm.
Fienders KP kör jag mest om det är enstaka mäktiga fiender och fienders attacker och initiativ om det är många som slåss samtidigt. Man vill ju slå fysisk tärning ibland.
Dock har jag börjat slå fienders attacker öppet -- roligare, och farligare, så!