Nekromanti Hård musmatta?

solvebring

Superhero
  • Om man sitter så mycket vid datorn som jag känns det lika bra att skaffa sig en rejäl matta som håller ett par år. Bättre kvalitet med andra ord.
  • Lättare att hålla rent.
  • Jag har börjat lira lite smått och bättre precision är väl aldrig att klaga på.

Cybot

Mest spelbar
Jag kan inte fatta att de inte säljer Funcs surface1030 i Sverige längre.

Bästa mattan jag någonsin använt, och den är lika bra nu 5 år senare.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag är nyfiken: Finns det sådana mattor med lägre friktion och mindre ljud? Alla hardmats jag testat har haft ett litet skrap när man drar med musen, unte alls den mjuka fina rörelse man kan få på tyg...

Foggmock

Myrmidon
Jag kör på en Steelseries G4, finns på Netonnet för ett par hundringar. Det är i princip en bit svart plast, lätt krusig på ena sidan och blank på andra med en medföljande antihalkaruntpåskrivbordetmatta att ha under. Du får motsvarande storlek Q-pad för typ samma pris, de är tygklädda men det är nåt slags hightechtyg som man kan ge ett varumärkesnamn och därmed höja priset på produkten.

I princip kan du köpa vad som helst som inte är en femkronors musmatta från IKEA och få en mycket bättre upplevelse än du haft innan. Bra storlek är viktigare än ytbeläggningen, för bättre glid köp ordentlig mus med vettiga skates snarare än en ny musmatta.

Jarl

Hero
krank said:
Jag är nyfiken: Finns det sådana mattor med lägre friktion och mindre ljud? Alla hardmats jag testat har haft ett litet skrap när man drar med musen, unte alls den mjuka fina rörelse man kan få på tyg...
På min func (surface 1030 f.ö.) så låter det lite när man drar, men det är inget jag stör mig på iallafall, och jag gillar när datorer håller sig tysta :gremsmile:

Sen är det mycket lättare att få en mjuk fin rörelse på bra hårdmattor, mkt bättre precision är tyg.

solvebring

Superhero
Jag kör på en Steelseries G4, finns på Netonnet för ett par hundringar. Det är i princip en bit svart plast, lätt krusig på ena sidan och blank på andra med en medföljande antihalkaruntpåskrivbordetmatta att ha under. Du får motsvarande storlek Q-pad för typ samma pris, de är tygklädda men det är nåt slags hightechtyg som man kan ge ett varumärkesnamn och därmed höja priset på produkten.
Okej, ja, jag har kollat på båda dessa typer av mattor. Blev dock lite kritisk till Q-pad då jag såg att det var tyg, men okej, då vet jag att det iaf är kvalle på sakerna. Fast en bred Steelseries låter iof trevligt. Verkar också vara populära och bra.

I princip kan du köpa vad som helst som inte är en femkronors musmatta från IKEA och få en mycket bättre upplevelse än du haft innan. Bra storlek är viktigare än ytbeläggningen, för bättre glid köp ordentlig mus med vettiga skates snarare än en ny musmatta.
Okej, ja musen jag har är väl ingen dupermus direkt. Det är en A4tech X-750F och har några år på nacken. Har dock varit inne på att köpa på mig nya skates, fast det är ändå skönt att ha en trevlig matta under då. Nåväl, tackar för tipsen. Skitschysst!

solvebring

Superhero
Så, då var en ny mus beställd iaf. Ironiskt nog, nu när vi diskuterat detta, så har min gamla A4tech börjat krångla. Plus att Ubuntu haft lite tjall med att hitta den alla gånger. Denna ska dock funka bra med Ubuntu efter vad jag hört. Om inte annat hittar det iaf oftast alla Logitechprodukter som det ska och då kan man göra manuella inställningar.