Lätt som en pannkaka
Först och främst så får du ta en dikussion med spelarena om vilken typ av spelstil du/ni/de önskar ha på den kommande kampanjen. Ger detta inget resultat, av det ena eller andra skälet gäller följande.
Spelstilen de har valt är uppenbarligen någon form av superlativism. Och det kan vara skoj i sig. Men genren och stilen går bortom spelarna.
Varje bondtölp har spenderat 15 år på korståg innan han slagit sig ned för att odla majs. Varje tjänsteflicka och prinsessa har levt 10 år i ett nunnekloster där de, snarare än att springa runt och sjungades anklaga kullarna för att leva, tränat intensivt på ta-kwan-slita-av-dig-pungen.
Detta innebär inte nödvändigtvis att varje möte blir en våldsamt sådant, men det finns ingen som tar skit och kan backa upp sina krav på respekt med våld om så behövs.
Hårdast, hårdastast, hårdastastast!
om spelarna tycker detta är orealistiskt och tråkigt. Gå upp till punkt ett.
Gillar de det, kör på. Personligen rekommenderar jag Mutant Chronicles, Drakar och Demoner Chronopia och i viss mån Vampire the Masqurade. Alla dessa spel har god superlativismpotential om man ger ut lite extra rp-skaparpoäng och struntar i restriktioner av typen "du kan inte lära dig den disciplinen för du har ju fel klan!" och "men en Doomtrooper och en kättare kan inte vara vänner!".
/Johan