Tja, problemet med officiella slp:er är ju att alla sl:ar har sin egen tappning av dem, och att det således är svårt att genom att utgå enbart från vad som står i modulerna säga vem som är coolast. Skall jag göra ett försök är dock Vicotnik och Serek den Mörke givna favoriter. "Kejsaren" och Domare Redorius i Chronopia är också jäkligt omtyckta, liksom dimalven Gerdion.
I Eon finns det jäkligt gott om slp:er som tilltalar mig extremt mycket: Drakarna Khakra och Verduhrakh är coola som faen, liksom magikern Carpodim av Coluimn och dvärgkungarna Lamark klan Drezin, Khrun klan Drezin och Lyrakh klan Zolod, arabdvärgen. Vidare har tirakerna jäkligt många coola slp:er, speciellt schamanerna Nifel Hålöga och Nekkma Andeblidare. Alverna Dwyrydd Coley och Morollan Elisare är också förbenat coola, liksom Soldarns riksgofde, Cronlain Leijon. Forntidsnekromantikern Kraden Nanorgóna den Grymme är också störtcool, trots att min version av honom skiljde sig radikalt från den officiella. Slutligen har vi Ekivokus
Maximus, vars namn bara är SÅ bra att han förtjänar en klar plats här.
Äh faen, nu börjar jag skena iväg...jag avslutar här, med konstaterandet att ens egna slp:er i vilket fall ändå alltid är allra bäst.
- Ymir, anser sig vara mästare på att skapa intressanta och detaljerade (och störtcoola) slp:er.