Nekromanti Höga hus på kinesisk ö

Storuggla

Champion
Men... är jag den enda som spelar Hong Kong Action Theatre? Det är ju gyllende, det har allt. Och man kan ju inte dö heller, vad mer kan man be om? Finns det verkligen annan HKAT-are här omkring?

Storuggla, has no kung fu.

Storuggla

Champion
Re: Tummen upp för Duddmannen! [NT]

NT betyder No Text. Ergo, det finns ingen text hära. Begrips? Så vad i herrans namn öppnade du för, va? Man kan ju få kolera för mindre...
Nej. låt bli med det i framtiden!

Storuggla

Champion
Re: Ofralse dojjo

Ja, det är ju inte riktigt HKAT, man kan ju dö ju, men mn får tacka och bocka för tipset, Robin D Laws är ju bättre än ingen cinematik alls.

Storuggla, med en bock

Duddmannen

Hero
Duddmannen spelar även SotMK

Sword of the Middle Kingdom är helt enkelt Wuxia-versionen av HKAT, alltså svärd, kung-fu och magi med hysteriskt skrattande storskurkar, omänskligt goda Shaolin-munkar och djävulskt sluga spöken, demoner och alkemister.
Rekomenderas varmt!

"Fool! You cannot support your family!"

"Give face to Buddha Style!"

Storuggla

Champion
Re: Go, go, The Duddman, go!

Är det sanning broder? Så det finns någon annan i detta avlånga rike som införskaffade SotMK förutom jag? Det är ju så att man får tårar i ögonen av glädje! /images/icons/laugh.gif
Euforin sprider sig. Fler borde ha den boken ock sparka Onda Diktator-bakar!

"Hah! You cannot hope to defeat me! You have no Kung Fu!"

Storuggla, dåligt dubbad.

Duddmannen

Hero
Mera Wuxia åt folket!

Jodå, jag skaffade faktiskt SotMK först och när jag sedan läste om HKAT så var man ju tvungen att skaffa det med.
Sedan dess har vi hunnit spela en del av båda, men favoriten är nog SotMK, fast helst kör jag då i "riktiga" Kina, typ 1850-talet när Wong Fei Hung är igång och de slemma britterna slåss om Opiumhandeln.
Jag har skrivit ett halvfärdigt konventsäventyr till SotMK som utspelar sig i 1600-talets Kina, men det förblir nog bara halvfärdigt ett tag till.

Det är ett vackert och BRA spel.

"-Min bambustav är längre än din!"
"-Min är kort, men mäktig!"

Storuggla

Champion
Re: Hear, hear (ANT)

Man kan skrika så kuliga saker också.

"Järn Drake Knytnäve!" okey, kanske låter b'ttre på ingles...

Storuggla, of the Laughing Taoist School

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Whirling crane neck-snap!

en verbal kung-fu generator hittar du här... kanske användbar till nått. För det låter ju som sagt tusen gånger bättre på engelska. På sidan finns en länk till lite fu schticks för Feng Shui baserade på generatorn också.

"Honorable cricket kung-fu!"

Storuggla

Champion
Re: Fist of Wu!

Man får tacka, den kan man ju har roligt med i många timmar... /images/icons/laugh.gif

Personlig favorit vid spelbordet är dock "Strike of Goose!"

Storuggla, med en femtioårings knän

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Nah. Vi lirar Hongkongaction i N2 istället. Massor av skjutvapen, långa svarta rockar som fladdrar i vinden och ännu mer skjutvapen! Vad mer kan man begära?

Nah. Vi lirar Hongkongaction i N2 istället. Massor av skjutvapen, långa svarta rockar som fladdrar i vinden och ännu mer skjutvapen! Vad mer kan man begära? Ett snabbt och smidigt regelsystem kanske?

Storuggla

Champion
Re: Vad mer? Massor!

Ja, i N2 kan rollpersonen dö. Icke så i HKAT. Visst, han singlar ner mot golvet och "dör", visst, men han kommer alltid tillbaka till nästa film! Det kallar jag spel det!

Storuggla, Ringo Lam wannabe

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Visserligen sant, men...

...nu spelar ju inte vi heller med alla regler i N2, förstås. Vi slår bara tärningarna, räknar ut effekten, sedan är resten upp till SL att bestämma. SL måste ju vara ganska schysst för att man skall överleva en eldstrid med hundratals kulor i luften samtidigt som en själv, men så har det varit. Annars vore det ju inget kul.

Duddmannen

Hero
N2 och Hong Kong

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Vi lirar Hongkongaction i N2 istället. Massor av skjutvapen, långa svarta rockar som fladdrar i vinden och ännu mer skjutvapen!

<hr></blockquote>

Coolt! Då har ni ju redan känslan för hur riktig Hong Kong-Action ska gå till! Alla tummar upp!

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Vad mer kan man begära?

<hr></blockquote>

Först ETT ord: Ammo. I HKAT räknar man aldrig med ammo. Du har så mycket som behövs för att skjuta ner alla mooks. Du har tillräcklig för att skjuta alla fulla med bly! Om du vill, så kan du spendera en handling med att ladda om. Detta ser coolt ut, så du får massor av plus på din nästa handling som bonus! Hur häftigt är inte det?

Därefter TVÅ ord: Wire Fu. Med hjälp av Wire Fu kan man göra allt som går att föreställa sig från olika Hong Kong-filmer. Flyga genom luften, fånga två pistoler som dina polare kastar till dig, skjuta skurken full med bly och sedan landa. Detta är en typisk C-stunt. Det finns värre.

Storuggla

Champion
Re: N2 och Hong Kong

Glöm inte fördelen "Bad Dubbing" /images/icons/laugh.gif
Och det faktum att statister är lättare att besegra, en träff (och om du missar har du slagit riktigt uselt) och de är nere, cirkus. Skurken tar däremot flera skott utan att blinka, precis som en slutfajt ska va!

Men seriöst, Duddmannen, lirar ni first edition eller GOO's HKAT2? Jar har båda men tycker allt att ettan var bättre. Vore kul att veta vad andra tycker.

Storuggla, med i den lokala triaden

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Re: N2 och Hong Kong

Ammo? Visseligen sant, men då jag skjutit upp mina magasin, släpper jag bara mina vapen och drar upp två färska, fulladdade. Jag har nog slängt bort en hel förmögenhet genom alla vapen jag lämnat kvar på stridsskådeplatsen. Jag laddar aldrig om mina vapen, det är coolare att bara kasta dem och dra upp nya.

Wire fu? Slå ett slag med obXT6 mot rörlighet, Akrobatik eller vad man finner lämpligt, och ge sedan en beskrivning av din manöver till SL. Jag är nöjd, och förhoppningsvis är SL det också.