Nekromanti Högalvers "sterilitet"?

Kaigon

Helmgast
Dessutom så kan det nog vara för alver precis som för människor att dom efter ett tag inte kan få fler barn. Dom är helt enkelt för gamla
Det var en bra tanke, den tror jag att jag lånar... 1000 år blir preliminär ålder för mina alver (motsvarar att ~45 för människor)

Ceetan

Warrior
Jo......det funkar......fast för mänskor är det väl så att chansen minskar för att bli typ 0 någonstans kring 55? Män kan ju prodicera fertil sperma ändåupp i 60-årsåldern

Antar då att du menar fysisk ålder. (i magiboxen finns en ritual som heter "Livsfölängning" och som hindrar åldrade i 1t4+4*E år
Sen beror det väl på hur man ser på alver. Läste just en gammal
Sinkadus där Anders Blixt Skrev att "Moder Jord/Tevatenu gav Älvfoklen kroppar som inte åldras utan ständigt förnyas". Problemet med överbefolkning löste de genom att låta alvernas själar reinkarnes vid död. Således finns det ett begränsat antal älvfolkssjälar och därför blir inte en alvkvinna gravid förän det finns en tillgänglig själ. vet inte om jag skall tillämpa det själv men ändå. iof är de flesta chronopiska alver av för dålig "kavlité" (fel värderingar) för att ingå i kretsloppet.

Ville bara dela med mig av litre nyinköpt data

Evil Peter

Hero
Nackdelen med att införa någon åldersgräns är att man inför lite av människans natur hos alverna. Det speciella med en alvs natur är enligt mig att denne nästan alltid kan tänka "det kan jag göra senare". Människan däremot är alltid i viss mån under stress för att uppnå något under sin korta levnad. Detta är den stora skillnadne mellan raserna och jag tycker nog man ska behålla den.

För mig är det bara så att högalverna helt enkelt ägnar sig åt andra saker. De är extremt intellektuellt utvecklade och deras antal varken ökar eller minskar i deras torn så de ägnar sin tid åt att upptäcka mysterier många andra folk inte ens kan föreställa sig.

Personligen tycker jag dock att högalverna (när vi pratar modulen Alver, inte Monsterboxen) är en mycket onödig ras och kommer nog aldrig att använda dem till något alls.

Rickard

Urverk speldesign
"Nackdelen med att införa någon åldersgräns är att man inför lite av människans natur hos alverna. Det speciella med en alvs natur är enligt mig att denne nästan alltid kan tänka 'det kan jag göra senare'."
Exakt.. De lever ju så länge så de kan gott vänta på det rätta tillfället.. Dessutom, vem orkar hålla reda på hur gammal man är när till och med skogar hinner dö innan en själv? Att införa en övre åldersgräns för att skaffa barn, särskilt vid en sådan "låg" ålder tvingar alverna just att hålla reda på sin ålder.. Själv vill jag ha lite mer att alvernas mentalitet ska vara att kunna slappna av och flyta med tidens ström, istället för att göra som människorna och sträva emot den..

"Människan däremot är alltid i viss mån under stress för att uppnå något under sin korta levnad."
"Människans ljus brinner snabbt med en intensiv låga" - alviskt ordspråk om människor

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som håller med totalt i resten utav inlägget också

Dark_Maven

Veteran
Nja...högalver är ingen onödig ras bara ytterst svårspelad...själv så spelar jag för tillfället en högalvsbevarare med minnesförlust...en jäkligt lustig roll :gremgrin: