Nekromanti Häftighets skala !

Sabelkatten

Swordsman
Rustning, vapen och personlighet.

Nänä, visst vore det hälsosamt om man VILLE bli träffad, meningen är att man ska kunna undvika.

Dream on. Är barbaren någorlunda skicklig kommer han träffa tillräckligt många gånger för att alven ska misslyckas med undvika/parera någon gång - och det är allt som behövs!

Vem har förresten sagt att ett hugg från en vapenmästaralv med carwelan gör mindre ont än ett kraggsvärd. Iaf om killen har uppföljning...

Spelar ingen roll. Har barbaren 30 i skydd och alven 3 måste alven göra mycket mer skada.

Så vilket föredrar du, en mystisk alv med en personlighet som är ganska bra utvecklad eller en kragg helt utan personlighet vars enda funktion är att döda allt och alla.Vist ja D&D var det ja, det är väl ungefär vad det spelet går ut på...

Ven har sagt att Barbaren har en mindre utvecklad personlighet? Den enda Kraggbarbaren någon spelat när jag varit med hade en betydligt mer utvecklad personlighet än de flesta alver som någon spelat.

Sen kan jag tala om att jag känner Dudde personligen och hans D&D-karaktärer har aldrig "gått ut på att döda" (hans Eon-karaktärer har nästan varit värre /images/icons/devil.gif).

/Henrik

Perenna

Swordsman
Re: Undantag !

Det tycker jag som smyger om natten och sliter huvudet av de som vågat annmärka om min stavning.

Jo, här finns en del stavfel samt särskrivningsfel... /images/icons/wink.gif

P|uT0NiUm

Swashbuckler
... you didn't get the point duud...

När jag skrev att kraggbarbarer inte använder tornerrustning var det meningen att det skulle stå för svaret - det vill säga alven skulle vara coolare på grund av det. Motivationen fick stå för svaret.

Lucifer

Veteran
Re: Varför anmärker du från början då?

Självklart får man säga emot.... Jag försvarade bara det jag skrivit. Det är väl typ så man skapar en diskusion.

Lucifer

Veteran
Re: Koboldiskt

Jag struntar fulständigt i om det är koboldiskt.
En stor anledning till att jag kör rollspel är att få göra saker jag inte kan i verkligheten, t.ex. att gå runt och strida och döda med svärd, båge eller nåt liknande.
Jag är inte intresserad av politiska intriger eller att vara handelsman eller nåt liknande. Jag vill besöka mystika platser och söka mystiska vapen.
Ju bättre vapen desto lättare är det att döda nån. Även jag tycker att det finns gränser, ribban är bara lite högre satt. Jag tycker inte mina förslag på "häftiga" Rpn är koboldiska.
Anledningen till att jag inte gillar kraggbarbaren med rustning har ingenting med koboldiskt att göra. Jag tycker bara att en barbar inte ska ha mer rustning en ett läder harnesk.

Ni får gärna klaga mer om ni vill, jag försvarar mig bara.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Som David och Goliat

Knivig fråga, men jag gillar det små, inte så muskulösa och smidiga typerna. Vet inte hur det är för er men jag tycker det är jobbigt med folk som alltid ALLTID ska spela den stora buffliga hyperslajsaren...

G

Guest

Guest
Blir det inte väldigt lätt att hugga av dem öronen då?

Nej, för enligt reglerna så kan man inte sikta på örat. Man måste få extraskadan.

G

Guest

Guest
Egen åsikt...

Personligen så tycker jag inte att en häftig RP ska vara mystisk utan att han ska vara...hmm...Djurisk? Han ska inte ha ett hum om vad "barbarisk" eller stad är för något. Min häftigaste RP är förmodligen min kamorian som stämmer perfekt med det ovan skrivna... Eller kanske min lönnmördare som känner till "nästan" allt om gifter och droger?

G

Guest

Guest
[iOm man nu är Vapenmästare, borde man inte inse att vapen är ruskigt farliga? Borde man i så fall inte komma till den slutsatsen att en rustning kan innebära skillnaden mellan liv och död.[/i]

Visst förstår dom det, men om du har tränat halva livet på att slåss med och undvika vapen så ska du inte bli träffad. Man gör inte en person med plåtharnesk, benrör, armrör och visirhjälm som springer omkring med Manzir eller liknande...

Lucifer

Veteran
En Vapenmästare behöver vara ruskigt smidig och har man en rustning på sig förlorar man en stor del av smidigheten. Så enligt mig kan en rustning betyda en Vapenmästares död.
En Vapenmästare ska kunna lita på sin färdighet med sitt vapen och sin smidighet så pass mycket att han inte behöver rustning.
Är han sen så dum att han ger sig in i strid med ett flertal personer får han skylla sig själv.
Men sen kan han ju också bli anfallen av flera, men även i en värd som Mundana borde inte det va så vanligt att man måste har rustning i fall det skulle hända.

Mouja

Hero
Re: Häftighets skala ?

Bla Bla Bla ... Angående ordvalet ... JAG TYCKTE DET LÄT OKEJ /images/icons/crazy.gif