Rickard
Urverk speldesign
Det här känner jag att jag inte fått svar på. Hur många checks brukar spelarna ha när spelarrundan inträffar?
Angående samarbete. "If the test is successful, everyone who participated shares in the result" - You reap what you sow, sida 94, Mouse Guard. Menar han även att de får ett pass check i färdigheten/abilityn? Jag hittar ingenstans annars att det skulle vara så.
Onödigt att skriva "lika viktigt är det i att fiktionen beskriva hur hjälpen går till" då jag redan skrivit att jag kommer avkräva mina spelare det, men EFTER slaget som en PÅFYLLNAD till det spelaren som slog slaget har beskrivit.
/Han som har tänkt på Ob och OB och fnissat lite när han läst Ob 1 (Kenobi) då han läste musboken högt för sig själv för att träna på sitt engelska uttal
Angående samarbete. "If the test is successful, everyone who participated shares in the result" - You reap what you sow, sida 94, Mouse Guard. Menar han även att de får ett pass check i färdigheten/abilityn? Jag hittar ingenstans annars att det skulle vara så.
Mina spelare är tillräckligt kreativa att kunna hitta på vad som helst till en handling. Möjligt att jag är för snäll där (i exemplet på sida 94 där de gör en rustning hade jag tillåtit Fighter), men vi har å andra sidan spelat med dessa typer av kreativa utmaningar i tre år nu så de har rejäl vana på det området.Ja, teamwork är viktigt, så viktigt att det sällan finns en poäng med att inte göra det. Lika viktigt är det att i fiktionen beskriva hur hjälpen går till. Jag säger ofta "nej, det duger inte som hjälp"
Onödigt att skriva "lika viktigt är det i att fiktionen beskriva hur hjälpen går till" då jag redan skrivit att jag kommer avkräva mina spelare det, men EFTER slaget som en PÅFYLLNAD till det spelaren som slog slaget har beskrivit.
/Han som har tänkt på Ob och OB och fnissat lite när han läst Ob 1 (Kenobi) då han läste musboken högt för sig själv för att träna på sitt engelska uttal