Nekromanti Hackar Ett hjärta av stål

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Imorgon skall jag spela rollspel med nybörjare. Jag tänkte testa att köra Terje Nordins äventyr Ett hjärta av stål till Itras by, och se hur det funkar.

Med anledning av speldödstrådarna tänkte jag testa något som är helt utan siffror och tärningar. :)

Enhörning VÄGRAR dock spela om man inte får vara en katt, så jag har hackat om Sigmund ur äventyret till en kattdam vid namn Klara (bifogas).

Då jag inte har orginalfilerna och inte hinner skriva om alla rollpersonerna har jag dessutom gjort små patchlappar till de andra rollpersonerna som motsvarar att Sigmund blivit Klara.

(Terje: om du läser det här är jag rätt sugen på att få filerna så jag kan göra en lite snyggare lösning för framtiden.)

Attachments

wilper

Tackar!

Tänkbart att jag har spelat det mer än dig. Sedan SnöKon jag spelade med/åt dig har jag haft med det på alla konvent jag åkt till och varit redo att spelleda det för alla som önskat, dessutom har jag utsatt alla rollspelarna jag känner häromkring för det. Strålande äventyr.

Jag har inte kommit till skott med den där genderbender-versionen än, men nu när jag har filen finns det inga ursäkter längre. :)

(Med all säkerhet tar jag med det till SävCon i höst om någon köpt hypen och vill spela...)

wilper

Nu har jag spelat Ett hjärta av stål med nybörjare. Eller, iaf börjat spela. Vi kom knappt halvvägs genom äventyret innan vi var tvugna att bryta, men alla hade kul!

Det gick mycket smidigare än jag trodde att det skulle göra. Spelarna greppade direkt hur det funkade med korten, och hade så roligt med att försöka göra saker och låta varandra berätta att de lät själva handlingen komma lite i andra rummet. Men kul hade de, och de insisterear på att få komma tillbaka och spela igen (det pratades till och med om att få testa svårare spel med tärningar :) ).

Helt klart en lyckad kväll.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Kanske för att Wilper fått noll feedback då han skrivit i tråden typ? :gremwink:

solvebring

Superhero
Terje said:
Kul att du spelar äventyret, jag tror att du har kört det mer än jag nu! :gremsmile:

Här är äventyret:
Nu kommer ju jag långt efter här, men jag sparade iaf ned äventyret nu och tillät mig att göra en PDF av det (dock i sin ursprungliga form). Hoppas du inte misstycker, Terje. Hojta i så fall.

... Jag ogillar att handskas med ordbehandlare annat än när jag just ska skriva någonting.

Attachments

wilper

Itras By rockar. :)

Blev det av att du skaffade det?

Har suttit hela dagen och undvikit att skriva på Kadettspelet, under en vända av måfåklickande i Spotify hittade jag stycket "Om du möter varg" med Detektivbyrån. Jag tror jag har hittat soundtrack till nästa gång det blir Itras By på bordet.