Xi
den första rollpersonen jag spelade till neotech (undantaget de tiotal tråkiga karaktärer man bara spelade en enda gång) var hackern Xi. han kunde både skjuta och hacka.. som jag ser cyberrymden är den ungefär som the matrix i filmen matrix, fast lite mer pixxlig.. kör man med dermatroder så blir det högst verkligt! hmm.. ähh.. det jag vill säga är att man nog kan träna vapen i cyberrymden, och att de flesta ungar som spelar dataspel kanske har blivit bättre på att sikta och kriga med pistoler.. ok, antagligen är deras dataspelskrig inte riktigt så verklighetstrogna som verkligheten, men jag tror fortfarande att efter ett par veckors idoget, oavbrutet VR-quake faktiskt blir bra på vanliga vapen oxå..! militärer använder juh dataspel idag för att träna sina kommandosoldater.. jag tror vi har haft denhär diskutionen uppe förr [color:red]=oP</font color=red> hursomhellst, Xi fick i alla fall färdighetsnivå 10 i pistol, inriktat på nintendopistol från början [color:red]=oP</font color=red> sen efter ett par spelmöten ökade han på den nivån själv.. och NEJ! man måste inte vara tråkig och sitta i en van när de andra gör grovjobbet (även om sånnt KAN vara kul OM man är så nerskruvad i datorträsket som jag är =o), det är faktiskt helt upp till spelledaren.. om han/hon tycker att hackare är tuffa men är hiskeligt svåra att få med i sin kampanj (jag har varit med om att spelledare hackat ner på vissa av mina spelare för att de TROR att de är dåliga och misslyckade, bara för att de inte har extremhöga värden i krigsfärdigheter!) då kan det bli mycket tristare att spela hacker än om spelledaren kanske vet nått om datorer (IRL), gillar hackare osv.. att spela hacker är lika skoj som spelledaren gör det till.. man KAN vara världens tråkigaste nörd, och man KAN vara världen tuffaste cyberphreak..
---> home.swipnet.se/smaffy <--- (läs novellerna)
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]