Jag blev inspirerad av Kranks tråd om hacking i Rotsystem, där det diskuterades vilka sätt det finns att gestalta hacking i rollspel. Jag skrev en post där, som jag helt sonika länkar till här Hacking som magi.
Men här på Neotech-forumet kan vi ta det hela lite vidare och diskutera. Vad tycker ni om vår approach? Något som saknas eller något ni gillar? Har ni sett några kul referenser i andra spel, filmer, etc till den här typen av hacking? Ett spel vi följt är Watch Dogs:
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/6LZM3_wp2ps"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/6LZM3_wp2ps" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
Men här på Neotech-forumet kan vi ta det hela lite vidare och diskutera. Vad tycker ni om vår approach? Något som saknas eller något ni gillar? Har ni sett några kul referenser i andra spel, filmer, etc till den här typen av hacking? Ett spel vi följt är Watch Dogs:
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/6LZM3_wp2ps"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/6LZM3_wp2ps" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>