Nekromanti Hackning på RPGLab

Troberg

Sinister eater
Dåligt med respons på RPGLab
Ha tålamod, jag tror att inte alla uppfattat att inloggningen funkar fast det inte ser ut så efter attacken i lördags. Jobbar på det.

solvebring

Superhero
Re: Hostile

Okej. Fyfan, varför lägger ens folk ned sig på att hålla på med sånt där skit. Fan vad arg jag blir, liksom hacka något riktigt istället för att trasha vanliga hobbysidor som folk kämpat med...

:gremmad: Adus som hatar amatörhackers som skall ge sig på allt möjligt skit i den mest totala onödan bara för att deras hjärna är full av skit...

Arrr!!! En sådan kille skulle man få tag i och kasta stora trä-T6 i nyllet på tills det är dags för akuten - "tärna" dem till döds!

Rävnos

Warrior

hejsan,

vet ju iof inte riktigt vad du har för referenser på när man är "proffs" hacker. men om det nu är samma m0sted som jag tänker på har den personen tidigare hackat FN, flera amerikanska statliga hemsidor samt ett par brittiska statliga.. Verkar inte sååå amatörmässigt i mina ögon? :S

\Marcus som tycker m0sted verkar vara tämligen proffsig.

solvebring

Superhero

har den personen tidigare hackat FN, flera amerikanska statliga hemsidor samt ett par brittiska statliga..
Då fattar jag verkligen inte varför man ger sig på en liten hobbysida, om man verkligen kan göra allvar av sina kunskaper. Det är ju bara onödigt och taskigt, inte alls någon utmaning...
Det är nästan ännu värre må jag säga, att vara såpass taskig när man är på en sådan nivå - jag menar, det är väl då hacking inte är en lek längre utan snarare en häftig utmaning. "Vad klarar jag egentligen av?" liksom...
Och om man nu vill hacka och se vilka sorts säkerheter man kan kringgå, varför måste man då förstöra också, räcker det inte med att ta sig runt säkerheten och komma in i systemet - måste man också fördärva allt man kommer över.

Nåväl, vad jag egentligen borde ha sagt är: Jag tycker illa om hackers när de skadar och förstör för oskyldiga... Varför inte trasha någon sida som sprider något negativt och därmed göra något någorlunda vettigt, istället för att häva sönder sidor och program för vem som helst bara för att man har skadeglädje?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Flyttad deltråd

Den här deltråden kommer från tråden Hostile på Rollspelsmakandeforumet, men eftersom diskussionen i deltråden inte har något med utkastet i trådstarten att göra så slänger jag hit den. Någon kanske vill fortsätta diskutera...

Krille

Super Moderator

Jag har fått uppfattningen att m0sted är en "politisk hacker". Söker man på honom så får man upp mängder med hackade webbplatser med anti-amerikanska och anti-israeliska meddelanden. Om det stämmer så är han inte ute efter att testa säkerheten, utan att frambringa ett anti-amerikanskt/sionistiskt budskap.

Det puckade är förstås att de drabbade knappast lär bli mer anti-amerikanska/sionistiska av att hackas av honom. Tvärtom, skulle jag nog säga.

Eksem

Champion

"Söker man på honom så får man upp mängder med hackade webbplatser med anti-amerikanska och anti-israeliska meddelanden."

Det förklarar hackningen av RPGLab, med tanke på Trobergs välkända proamerikanska och framförallt proisraeliska åsikter. :gremsmirk:

Troberg

Sinister eater

Då fattar jag verkligen inte varför man ger sig på en liten hobbysida, om man verkligen kan göra allvar av sina kunskaper. Det är ju bara onödigt och taskigt, inte alls någon utmaning...
Hackning idag är sällan en riktad aktion man gör för hand. Istället har man program, oftast körda på redan hackade maskiner, vilka tillämpar en bombmatteprincip där de automatiskt testar kända säkerhetshål på alla maskiner de kan hitta. Ingen sport längre.

Tittar jag i loggarna så har jag tusentals sådana försök, på min gamla server slutade jag räkna vid 800 000 misslyckade attacker (under en femårsperiod). Egentligen är det konstigt att inte fler lyckas...

Rävnos

Warrior

hejsan,

som troberg skriver är den gyllene tiden då hackers personligen tog sig in överallt numera i de flesta fall över. Istället skulle jag gissa på att "hackerchocken mot RPGlabs" var av typen få-så-många-datorer-i-världen-att-bomba-sönder-en-större-dator. Alltså att ett litet paket installerar sig i trobergs server och börjar få den att skicka ut sinnesjuka mängder med 2-3 bites paket till någon annans server för att få på så sätt slå ut den.

Tycker det är jävligt sorgligt att sådana taktiker används, men vad jag inte tycker är att vi ska gå runt och oroa oss över att hackerscenen hatar rollspel. För m0sted vet antagligen inte ens om att sidan har används.

\Marcus som tycker det är dags för lunch