Nekromanti HAHAHA!! Präst uttalar sig om rollspel!!

Morgoth

Swashbuckler
Njaaa...

5:an (eng3)?

Femman släpptes överhuvudtaget inte utomlands utan stannade i Japan. Enkel översättningstabell:

FF I FF I
FF II -
FF III -
FF IV FF II
FF V -
FF VI FF III

Och sedan blev konsollerna för dyra.

kalcidis

Hero
Re: Njaaa...

oj, my bad! 4:an är engelska 2 självklart. MEN 5:an släpptes som ROM engelskt på nätet. Gillar det mer än både japanska 3 och 4. Kolla in det.

Morgoth

Swashbuckler
Re: Njaaa... [OT]

oj, my bad! 4:an är engelska 2 självklart. MEN 5:an släpptes som ROM engelskt på nätet. Gillar det mer än både japanska 3 och 4. Kolla in det.

Jo, jag har spelat det ett tag nu och det är väl mysigt (jobbsystemet fullkomligt äger dig), men FFVI (FF III i Amerika) är ändå både vackrare och mysigare. Jepp, det är the casting i det spelet, och dessutom tycker jag att jobbsystemet i FF V dödar lite av familiartiten med karaktärerna. Då är FF VI suveränare.

Selly

Level 5 Laser Lotus

"... och dessutom tycker jag att jobbsystemet i FF V dödar lite av familiartiten med karaktärerna."

Instämmer, men det funkar däremot suveränt i FF Tactics (om man nu har en fungerande PlayStation, eller har råd med en PS2, vilket jag t.ex inte har :gremsmirk:). Rekommenderas, om du inte provat på det. Finns t.o.m Moogles i det (eller tja, en iaf).

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Det ska väl även finnas i Final Fantasy X2? Men jag håller med, den enda gången Butz personlighet kommer till uttryck är typ när han slår på en sköldpadda...

Selly

Level 5 Laser Lotus

"Det ska väl även finnas i Final Fantasy X2?"

Mjo, just, det glömde jag. Jag försvarar mig med att jag är luspank, och att spelet inte släppts än. :gremsmirk:

"Men jag håller med, den enda gången Butz personlighet kommer till uttryck är typ när han slår på en sköldpadda..."

...gäller väl egentligen de flesta i det spelet. För övrigt så kan man undra vad de tänkte på när de hittade på det namnet. "Butz...det låter ballt och bra" ...eller nåt.