Re: Om halvblod, hybridkatter och tiraker
Jag är primärt emot tirak-människohybrider just för att avsaknaden av rasinflation i allmänhet och halvorcher i synnerhet är något unikt, och därmed koolt, med Mundana.
Sedan är det
dessutom på att man därigenom subvertat den trötta klyschan med orcher som våldtar nätta alv- och människokvinnor. (Fast sedan fick nån för sig att applicera det temat på minotaurerna...
)
alltså, visst händer det att tiraker våldtar folk, de är ju basically kroniskt frustrerade, men jag skulle säga som du; att de oftare förgriper sig på män. Jag vet inte om de förgriper sig på alver öht, visst, folk hävdar att våldtäkt bara handlar om makt, men det är ju lite bullshit, ärligt talat. Jag skulle säga att tiraker generellt är så oattraherade av alver öht att de väldigt sällan förgriper sig sexuellt på dem. Att sedan alverna inte fattat detta är en helt annan femma - Sanari kablar ju gärna ut grooov skräckpropaganda om tirakerna.
Jag brukar snarare än rape 'n' plunder faktiskt fokusera på det faktum att tiraker tror väldigt hårt på att efterlivet är helt awesome, och att död i strid är det enda som gäller. De har alltså inget barmhärtighetsideal, iaf inte vad människor skulle mena med ordet, och är därför benägna att tex slå ihjäl fångar istället för att släpa på en massa dödvikt - de ser inte någon specifik grymhet i det. Detta innebär inte att tiraker är kallhjärtade monster som i alla lägen är immuna mot medömkan, men Döden är bara inte så dramatisk för dem. De kan utrota hela byar utan misskund; ve de besegrade, men de kommer ju till Maktah liksom, det är värdigare än att bli en hunsad slav. (Too bad att människorna kanske inte håller med).
sedan kan man ju fråga sig om tiraker, återigen rent generellt, får ut så mycket av att ha sex med människokvinnor på bordeller och liknande - de flesta människokvinnor måste ju för dem framstå som närmast outhärdligt våpiga. Tirakerna kan inte förstå hur människokvinnor kan vara så mjäkiga och mesiga; vad faen har männen
gjort med dem? Jag gillar mina tiraker stolta liksom; "vid Maktah, det där darrande lilla hårlösa våpet skulle jag inte peta på med en pinne ens...".
men visst,
om nån människa nu är ovanligt feisty, kan det säkert tända till mellan henne och en tirak.
men inga jävla halvorcher då. Plis?
- Ymir, tycker mycket