Nekromanti Halvlängds män?

Hej! :gremcool:
Jag har en liten fråga:
vad är det för skillnad på Tolkiens Hobbit och Trudvangs Halvlängds män?
Har halvlängds män håriga fötter? :gremconfused: Gillar dom att äta lika mycket som Hober? :gremconfused:

Storuggla

Champion
Hober:

Små. Ludna Fötter. Gillar att äta.

Halvlängdsmän i Trudvang:

Små. Tillverkade av blommor.

Redan där börjar skillnaderna :gremwink:

Storuggla, diggar blomsterfolket

Herlin

Veteran
Jag tycker dom har förstör lite om halvlängsmän. Det jag snackar om är att dom är lika alverna.
Själv tycker jag att den riktige halvlängsmannen skall hava ett uteseende mer som en människa, fast mer rundare kinder. Sen tycker jag att halvlängsmän skall ha skägg - alver har inget skägg.
Det är lite dåligt.
Men det är min åsikt

Harablos

Veteran
Själva poängen med halvlängdsmän är att de inte är Hober, de är skapade av alver så varför skulle de då inte likna alver??

Ehh.. halvlängdsmän är väl inte alls skapade av alver... I grundboken står det att halvlängds männen var allra först på jorden så därför verkar det väldigt orimligt att dom är gjorda av alver....... :gremgrin:

Calil-Gandir

Veteran
Nope. Inte i Jorges.
I Jorges står det att nån alv skapade halvlängdsmännen av dom vackra blommorna han fann i Trudvang...typ.

Men när jag gräver lite i mitt minne KAN det vara så att detta är alvernas version..
Enligt halvlängdsmännen själva kanske dom var först.
Får väl ta och läsa igenom Jorges igen..

Re: MEN!

Hehe.. ja det kan man fråga sej...
Skumt att det står i grundboken att dom va först på jorden och jorges att alverna var först...
skummmmmmmmmmmmt...

Detta måste undersökas omedelbart!

/Ture Sventon .alias. Afreus Järnhand

Renfield

Swordsman
En tanke..

Var det inte så att när alverna kom till Trudvang från stjärnorna, så skapa den förste alvkungen halvlängdsmännen från blommorna på en äng, då det inte fanns några andra som kunde visa honom planeten? Då kan man ju tolka det som att halvlängdsmännen är dom första av de jordiska raserna i Trudvang, eftersom alverna faktiskt är utomjordingar.. :gremtongue:

Crazydwarf

Veteran
Legolas phone home..

Jag vet inte om jag gillar den där alien teorin med alverna riktigt..Det kanske inte var nån bisarr interplanetarisk resa som RM ville förmedla, men dessvärre är det så jag uppfattar det :gremsmirk:

Näh tacka vettja Thevatenu eller vad hon nu hette..Moder jord stuket som alverna hade i DoD4 ?

Pendragon

Swashbuckler
Re: Legolas phone home..

Tevatenu, eller Moder Jord.

Och ja, DoD4 var DoD på sin höjdpunkt. Chronopia var nerförsbacken och Trudvang var att sparka på nån som ligger ner. Enligt mig då.

/Joel - DoD-konservativ

Sir_vin

Veteran
Jag tycker att dod6 har förstört halvlängdsmännen lite granna.
Alla får ju tyvka som dom vill men när jag gör en halvlängdsman så tänker jag inte honom som en sån i dod5 alls. Mer åt hob hållet eller som i dod expert (gamla), tanka hem bilden om ni vill se. Halvlängdsmän ska va mysiga, goa å glada inte mystiska, goa å glada.Jag tycker att jorges får dom att bli så....

"My boss is a Jewish carpenter"