Nekromanti Handböcker på nätet (DoD4)

Berserk

Warrior
Jag har frågat tidigare men fick inga svar, så jag prövar igen.

Vet någon om monsterböckerna, kopparhavets kapare, krigarens handbok och andra böcker finns någonstans på nätet för gratis nedladdning? Jag har själv hittat en hel del små, hemmagjorda oftast, böcker som jag tagit ner, men de äkta finns inte. Eftersom böckerna till DoD4 inte tillverkas längre, så kan det ju inte vara så farligt att sätta upp dem på nätet..

/Berserk

"The path of least resistance will seldom lead you beyond your doorstep."

Riddaren

Swashbuckler
"Vet någon om monsterböckerna, kopparhavets kapare, krigarens handbok och andra böcker finns någonstans på nätet för gratis nedladdning? Jag har själv hittat en hel del små, hemmagjorda oftast, böcker som jag tagit ner, men de äkta finns inte. Eftersom böckerna till DoD4 inte tillverkas längre, så kan det ju inte vara så farligt att sätta upp dem på nätet.."

Tyvärr inte, och samtidigt är det också brottsligt pga upphovsrätten till verken... tyvärr...

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Precis som eksem säger så hade vi en ganska omfattande diskussion om det där för ett tag sedan. Det vi kom fram till var att det var endast teoretiskt möjligt att göra, men i praktiken snart sagt omöjligt. Hindret var diverse människors rättighter till delar av produkterna, dvs frilansarnas och andra konstruktörers rättigheter till texterna, illustratörernas rättigheter till bilderna etc. Det visar sig nämligen att man måste fråga alla inblandade vid ett nytryck/ publicerande på nätet. Eftersom det är så många inblandade i varje modul och ingen riktigt vet hur man ska kontakta dem kör det sig i praktiken.

Tycker dock att det vore kul om någon i targets gamla bekantskapkrets hade den roliga nyheten att han visste HUR man skulle kontakta de gamla inblandade, men så lär det inte bli.

Weeha!

Pazuzu

Warrior
Du kan låna dem av en polare eller så och mosa dem igenom en kopieringsmaskin. Bara du behåller allt för privat bruk.