Nekromanti Handelsregler?

Aeon

Warrior
Jag saknar ett regelsystem för handelshus och handel, liknande förläningssystemet skulle vara utmärkt!

Någon som skulle tycka det var intressant?

AnVili

Warrior
Kan du utveckla det lite?

Jag fattar inte riktigt vad du menar..........

King Kromm

Hero
Jag tror att jag kan utveckla det hela lite. Vad Aeon frågar efter är regler som hjälper till att simulera skötseln av ett handelshus, regler som man kan ta till hjälp när man sluter viktiga handelsavtal och vad dessa kan ge för avkastning. Och man bygger ut det eller för den delen grundar ett handelshus. Precis som de regler finns i Riddaren för förläningar och borgar. Fast nu för handel. Jag har själv aldrig en tittat i Sjöfarar modulen, men jag trodde faktiskt att det fanns lite regler åt de hållet? Fast de kanske bara är regler som behandlar handels resor? Eller så kanske jag har drömt...

Ceram

Hero
Borgare och handel

Jag saknar ett regelsystem för handelshus och handel, liknande förläningssystemet skulle vara utmärkt!

Någon som skulle tycka det var intressant?
Jag har saknat sådana regler flera gånger. Jag köpte sjöfarare och pirater i tron att sådana regler skulle finnas där men det var fel.

Dessa regler kommer i den framtida boken "Borgare och handel". Denna bok kommer att vara baserad på noggrann historisk forskning angående borgare och liknande under medeltiden och 1500talet i de flesta kända jordiska kulturer. Omständigheterna kommer att modifieras efter mundanas kulturer för att erbjuda bra men relativt enkla handelshusregler. Dessutom kommer boken att motverka den höga prisnivå och stora mängd värdemetaller som tidigare irriterat delar av eonspelledarnas skara.

Boken kommer även att innehålla mer utförliga beskrivningar om hantverksfärdigheter och hur de används. Även hur hantverkaren bedriver sin rörelse kommer att beskrivas.

Uppbyggnaden av gillen och skrån i de länder där de förekommer förklaras tillsammans med andra sammanslutningar.

Tillslut följer en grundlig beskrivning av frihandelsstaden Kemithor Riskoz, belägen i södra Soldarn. Denna stad med sitt globala perspektiv och sin placerig som handelsknytpunkt kommer bringa klarhet i hur bokens teoretiska delar fungerar mer i praktiken. Klargörande exempel på både handelshus och hantverksrörelser finns givetvis med i denna snudd på kompletta bok som dock kommer att sakna highfantasy inslag.

/Ceram, drömmer på...