Legioth
Swordsman
Vi funderar på att reformera stridssystemet i DoD 91 (med krigarens handbok).
De saker som vi vill undvika med ett nytt handlingssystem är:
Att någon med en pilbåge som står bredvid en motståndare kan ta ett steg bakåt, och sedan skjuta.
Att den spelare som har lägst initiativ har störtst möjlighet att fly (eftersom ingen hinner stoppa honnom i den stridsronden). Egentligen borde ju den som har högst initiativ bäst kunna fly.
Att man mitt i en strid sitter och funderar taktist typ "om jag går och slår han bakom stenen kan bågskytten i trädet träffa mig, men om jag går fram till trädet kan han bakom stenen komma och slå mig i ryggen."
Att man kan ta ett steg för att få +3 CL då man är från sidan.
+ Lite annat som jag inte kommer att tänka på just nu.
Frågan är altså om någon har "lösningar" på dessa problem, eller ett helt nytt system för handlingar o.dyl.
Legioth
De saker som vi vill undvika med ett nytt handlingssystem är:
Att någon med en pilbåge som står bredvid en motståndare kan ta ett steg bakåt, och sedan skjuta.
Att den spelare som har lägst initiativ har störtst möjlighet att fly (eftersom ingen hinner stoppa honnom i den stridsronden). Egentligen borde ju den som har högst initiativ bäst kunna fly.
Att man mitt i en strid sitter och funderar taktist typ "om jag går och slår han bakom stenen kan bågskytten i trädet träffa mig, men om jag går fram till trädet kan han bakom stenen komma och slå mig i ryggen."
Att man kan ta ett steg för att få +3 CL då man är från sidan.
+ Lite annat som jag inte kommer att tänka på just nu.
Frågan är altså om någon har "lösningar" på dessa problem, eller ett helt nytt system för handlingar o.dyl.
Legioth