Nekromanti Handlingar

MovinGalt

Warrior
Ju fler handlingar man gör, desto svårare blir det...självklart!

Men, på den första handlingen borde det väl inte bli svårare...Om man vill göra 3 handlingar får alla handlingar +Ob2T6 på sig...vilket betyder att alla blir lika svåra..
Borde det istället inte vara så att på första, Ob3T6, andra handlingen Ob4T6, tredje Ob5T6 osv...
Annars kan man ju kalla det för lite "orealistisk insikt", rp:n vet ju egentligen inte vad han kommer att göra, det är ju inte så att han beslutar i början av en strid vad han kommer ta sig till de nästföljande 4 sekunderna, det är ju mer en hjälp för spelaren. Spelaren vet vad RP:n kommer göra de 4 sekunderna, men RP:n bara "vet" ( :gremwink:) vad han gör härnäst...

En till grej också..Kan man "avaktivera" handlingar? Om man tex i redogörelsefasen har bestämt att skjuta 3 enkelskott, första skottet missar, sedan blir "målet" skjutet i huvudet av en prickskytt så han dör omedelbart, och sen har man själv 2 skjuta handlingar kvar... :gremgrin: Skjuter man dom då fortfarande i den livlösa kroppen eller kan man "hålla" sig och säkra vapnet istället?

Såå...något att tillägga?

Kimon

Swordsman
Men, på den första handlingen borde det väl inte bli svårare...Om man vill göra 3 handlingar får alla handlingar +Ob2T6 på sig...vilket betyder att alla blir lika svåra..
Borde det istället inte vara så att på första, Ob3T6, andra handlingen Ob4T6, tredje Ob5T6 osv...

Grejen är att för att kunna göra tre (3) handlingar på fyra sekunder istället för att bara göra en (1) handling så måste du utföra den första handlingen såå mycket snabbare för att hinna med. Alltså blir det svårare från handling ett (1).

Detta är rätt tankesätt i.m.h.o.

Det underliga är responshandlingar, där ditt resonemang stämmer, det blir progressivt svårare att utföra responshandlingar vilket definitivt är underligt eftersom dessa utförs som just "respons" på en annan handling (och är sålunda mindre förberedda).

Men å andra sidan skulle det vara svårt att utföra responshandlingar om man tvingades tala om exakt hur många ggr man vill utföra handlingar baserade på motståndarens handlingar.... då skulle det ju inte vara responshandlingar.

Ja... får ingen riktig ordning på resonemanget faktiskt...

Big Marco

Läskig
1) Du utför fler handlingar på samma mängd tid - alla handlingar stressas.

2) Ja, du kan avstå från handlingar. Men du har ju ändå fått svg-ökningen på de som du har utfört.

swazze

Swordsman
Dock är man begränsad till ett fåtal handlingar när (fly, slängskott + nått till) man utför responshandlingar vilket väger upp det hela

Kimon

Swordsman
Förvisso, men konceptet som sådant är ändock lite skevt, särskilt om man som anfallare gör många handlingar och om man som försvarare utför responshandling på varje attack som anfallaren gör.

pellejones

Grisodlare
Re: Handlingar [OT]

Marco!

Såg att du hade en länk till Project Entropia och måste bara säga det här: Jag fick äran att vara med på "Pengar-Closed-Betatestet" och loggade in. Men då kunde jag bara vara inne 2 sekunder. Detta hände 4 gånger. Efter det så kunde jag inte logga in igen. Någonsin :gremtongue: Kasst betatest kallar jag det.

Big Marco

Läskig
Re: PE [OT]

PE är inte i Beta. Om du har problem så rekommnderar jag dig att uppsöka de supporttjänster som finns att tillgå, både på hemsida eller i vår 24/7-support.

Välkommen åter.