Nekromanti Handlingskort

terje

xenomorf mystiker
De norska rollspelen Itras by och Archipelago använder sig av handlingskort - åtta kort som besvarar frågan "lyckas jag?" med formuleringar som "ja, men något orelaterat går fel", "ja, men bara om du gör ett offer" eller "nej, och något ytterligare går fel".

Handlingskort (på norsk!)

Jag gillar de här korten då de ger en mer specifik input till fiktionen än vad många tärningssystem gör.

Är det någon annan som provat att spela med dem?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag har spelat med dem. Och jag har spellett Itras By med dem massor med gånger.

Jag tycker att de korten är trevliga, och jag har inte hört någon spelare säga något annat än att de var bra heller.

Dock, jag vet inte om jag skulle vilja spela kampanj med dem. Jag säger inte att det nödvändigtvis skulle vara dåligt, men jag hade nog velat klura lite först.

.:Warwolt:.

Veteran
Låter verkligt intressant. Är det meningen att spelarna själva ska få hitta på effekten utav deras handling? Isådannafall gillar jag det ännu mer.

terje

xenomorf mystiker
I Itras by väljer spelaren någon annan i spelgruppen som ska tolka korten. Men det finns naturligtvis inget som hindrar att spelaren själv tolkar korten.