Nekromanti Handout-flygfoton

Poseur

Swashbuckler
Har tänkt återuppta en gammal kampanjidé som är tänkt att vara en form av kommandouppdrag under en fiktiv tidslinje under andra världskriget. Karaktärerna spelar specialtränade kommandotrupper som agerar i en liten grupp och ska sabotera och samla information som exempel och jag har tänkt mig använda mig utav handouts(möjligen på datorskärmen) i formen av flygfoton.

Hittils har jag bara gjort ett par men tänkte lägga upp dem så får ni se och tycka till. Gärna komma med kritik och tips :gremsmile:

Länk för högre upplösning
/poseur

Carl Ö

Warrior
Stiligt. Jag gillar tanken på rollspel under (fiktivt) 2:a världskriget. Dina flygfoton är stämningsskapande. Coolt! Hur har du skapat dem? Jag kan tänka mig att det kunde vara riktigt trevligt att ha dem som handouts för spelarna att samlas kring och försöka lista ut vad som avbildats. (Planering inför en luftlandsättning kanske?)

Någon som vet något om användandet av flygfoton under WW2? Hur gjorde man? Vilken kvalitet hade fotona? Hur använde man bilderna?

Mvh Calle

Johan K

Gammal & dryg
Cool idé!!
Som spelare skulle jag absolut gilla idén att planera en räd utifrån en sådan här handout!

Poseur

Swashbuckler
Tackar tackar(till alla)
Jag har skapat dem med bilder ifrån Google-Earth och sedan modat dem lite i Gimp, har tidigare använt photoshop men har det inte på datorn just nu. Lite olika lager och småfixar för att skapa lite sämre kvalitet och känsla av gammaldags helt enkelt.

Tanken är att bilderna ska användas för att planera olika räder, alltifrån sabotage till lönnmord och då med fotona som deras primära källa till information. Spelarna kommer också få en lätt bref. före uppdragen om vad de kan tänkas möta och vad för olika saker de olika sakerna på foton troligtvis är.

/Poseur

Poseur

Swashbuckler
Har faktiskt inte spanat in just den sidan så tackar grovt för den! Kommer absolut få mer inspiration ifrån den.

/Poseur

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Poseur said:
Tanken är att bilderna ska användas för att planera olika räder, alltifrån sabotage till lönnmord och då med fotona som deras primära källa till information. Spelarna kommer också få en lätt bref. före uppdragen om vad de kan tänkas möta och vad för olika saker de olika sakerna på foton troligtvis är.
Det där låter awesome. Precis den sorts uppdrag och tanke jag hade med Null State =) Eller ja, en av sorterna jag tänkte mig.

Poseur

Swashbuckler
Härligt det, Null State hade jag faktiskt som idé att köra med men då mina spelare är fascister när det kommer till att prova nya saker så lär det nog inte bli av.
Sen anser jag att Noir-reglerna ger precis den actionkänslan jag är intresserad av för just detta.

Tanken med kampanjen övrigt är att låta varje uppdrag vara en spelkväll och sedan fortsätta vidare till nästa uppdrag och kampanjen följer en konspiratorisk röd linje där tyskarna utvecklar super-vapen.
Typ som en first person shooter fast i rollspelsformat.

/Poseur

Älskar idén och gillar skarpt bilderna!

Skulle det kunna fungera till Operation: Fallen Reich måntro? Har inte själv spelat det, men det tycks handla om små grupper individer som utför precisionsuppdrag under andra världskriget. Med en gnutta av det övernaturliga också.

Poseur

Swashbuckler
Nice :gremsmile:

Jo det skulle nog fungera alldeles underbart faktiskt och vore nog helt rätt spel skulle jag tro. Men jag har inte det utan har bara läst lite om det och typ läst några äventyrsbilagor i Fenix.

/Poseur

Poseur

Swashbuckler
Tänkte att jag skulle lägga upp ett par till bilder.
Om inte annat för att det går snabbt :gremsmile: