Nekromanti Hanna Graaf är fantasyfan

Storuggla

Champion
Grattis...

Det där var det mest "Jag mötte Lassie"-aktiga inlägget hittills :gremgrin:

Storuggla, ser en zeppelinare och flippar ur

Vindhand

Myrmidon
Tja, hon själv ser ju ut som nånting av Luis Royo, så varför inte. (-:

...OCH hon är cybernetiskt förstärkt (Utseende) så Cyberpunken är inte heller illa ute :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Så nu väntar vi bara på...

...ringbrynjebikinin! :gremblush:

Ceram

Hero
Hanna Graaf

Hanna Graaf är från Kungsängen och gick mediaprogramet på min skola. Där hade hon min gamla klasskompis pappa som lärare tills hon hoppade av och vek ut sig i slitz...
Så jag är assosiations kändis :gremsmirk::gremcrazy:

/Tobbe... idiotförklarar detta inlägg också...

Staffan

Myrmidon
Alltså...

... man kan ju inte döpa en kille till Willow. Willow är ju en söt rödhårig lesbisk judinna/häxa.

seinet

Swashbuckler
Re: Alltså...

Nej, Willow är en liten halvfet dvärg som trollar bort barn och grisar!

/Seinet Wintermute

Foggmock

Myrmidon
Re: Huh?! I'm lost... [OT]

Rumpelstilzchen, Rumpelstick, Rumpelstiltskin eller hur man nu väljer att stava det var den lilla pysslingen/gnomen/tomten/whatnot som lovade att hjälpa en kidnappad/köpt mjölnardotter som skulle väva halm till guld åt kungen med att just väva halm till guld. I utbyte skulle hon gifta sig med honom, men hon kunde också slippa om hon lyckades gissa hans namn. Hon fick tre dagar på sig i de versioner jag har hört, och Rumpelsnubben vävde halmet till guld i två nätter.

Hur sagan slutar minns jag inte riktigt, men jag tror att flickan blev utsläppt för att hon varit så duktig(eller gifter sig med en prins eller kungen själv) och Rumpelsnubben flydde till skogs efter att hon gissat hans namn.

Ain't learning fun? :gremlaugh:

Netfeed

Swashbuckler
Re: Huh?! I'm lost... [OT]

ungefär, det finns en rätt löjlig film som bygger på den "sagan", har kör lastbil i den. lite små kul

walium

Ganska töntig, faktiskt
Que pasa?

"ungefär, det finns en rätt löjlig film som bygger på den "sagan", har kör lastbil i den. "

Har du kört lastbil i den lite smått löjliga sagan om Rumpelstilzchen? Eller hur menar du? :gremsmile:

seinet

Swashbuckler
Re: Alltså...

Hmm, frågan är hur de skådelspelarna som spelade barnet ser ut idag...

De lär väl vara runt 17 år eller så, lagom alltså :gremlaugh:

/Seinet Wintermute

Mask_UBBT

Hero
Koolt, då går vi på samma skola[ant]

/Mask - som är son till musikläraren, och kan säga att Hanna, den som såg bra ut, faktiskt var den med sångrösten åxå... Ett lysande exempel på hur orättvist livet är ibland :gremsmile:

Ceram

Hero
Re: Koolt, då går vi på samma skola[ant]

Koolt, jag får väl kolla vem du är i skolkatalogen om den nu kommer någon gång :gremwink:

och kan säga att Hanna, den som såg bra ut, faktiskt var den med sångrösten åxå... Ett lysande exempel på hur orättvist livet är ibland
Hmmm det var orättvist det ja... Hon är väl dålig på en hel massa andra saker hoppas jag :gremcrazy:...

Mask_UBBT

Hero
Re: Koolt, då går vi på samma skola[ant]

Det här året är jag killen som inte visste att det var skolfoto, och hade därför inte rakat sej eller ens kammat håret. Förra året var jag killen i brun kostym :gremgrin:

/Mask