Nekromanti Hantera fusk

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Mundo said:
Spelaren som du är i par med slår dina tärningar åt dig / sätter upp duttarna till dig (enligt dina önskemål såklart) medan du förklarar din karaktär för din parkamrat. Det ger inte bara hen mer insikt i din karaktär, utan även dig själv.
Men duuuu! Det här var ju skitbra. Och nu tänker jag inte på anti-fuskdelen, utan på att det erbjuder ett mellanstag mellan "skapa RP ensam på rummet" och "skapa rollperson tillsammans i grupp" (vilket är det vi oftast kör numera).

//Krank, som vill flika in att man också kan läsa tä'rningsfuskarproblemet genom att låta SL slå alla slag, möjligen dolt, möjligen med digital slumpgenerator eller färdig lista med utskrivna tärningsresultat från Alea...

Mundo

Myrmidon
krank said:
Mundo said:
Spelaren som du är i par med slår dina tärningar åt dig / sätter upp duttarna till dig (enligt dina önskemål såklart) medan du förklarar din karaktär för din parkamrat. Det ger inte bara hen mer insikt i din karaktär, utan även dig själv.
Men duuuu! Det här var ju skitbra. Och nu tänker jag inte på anti-fuskdelen, utan på att det erbjuder ett mellanstag mellan "skapa RP ensam på rummet" och "skapa rollperson tillsammans i grupp" (vilket är det vi oftast kör numera).
Iknowright?

Recca

Femme Fatale
Mundo said:
krank said:
Mundo said:
Iknowright?
Jag tycker också att det låter smart. Transparens när det gäller höjningar och sånt. Det är kanske ett nödvändigt "ont" att alla vet allt om varandras färdighetsvärden.

Jag funderar på att fixa så att de gör höjningar i par också.