Moget
Och jag tror det var allt som behövde sägas...
Tja, om syftet med ditt inlägg var att ge dig in i en diskussion utan att tillföra något som helst utan enbart med intentionen att provocera lite DoD-spelare genom att slänga ur dig ett lösryckt citat från DoD6 regelbok som du säkert inte läst själv utan snarare bara plankat från Avatarex signatur. Ja, då har du sagt vad som behövs sägas och behöver således inte öppna käften igen.
Du kan få ett till citat om du vill;
"alla spelare drömmer om en superrollperson". Se där, det har använts förr för att såga DoD, så du kan nog återanvända det också. Men sök i så fall upp något annat forum.
Om det faktiskt är så att du på ett åtminstone
hövligt sätt vill diskutera bristerna med DoD6 så har du kommit till helt fel tråd. Här diskuterar vi hantverksfärdigheter och deras betydelse för spelet eller (som i denna deltråd) möjligheten att implementera dessa färdigheter i rollpersoners bakgrundshistorier. Du bryter därmed mot
både forumsregler
och forumskutym. Att du dessutom är dryg i tonen gör ju inte saken bättre.
Är du på humör att skaffa ovänner? I så fall rekommenderar jag att du gör det någon annanstans. Det krävs lite mer än värdelösa inlägg för att reta upp oss. Omotiverade och plumpa kommentarer som saknar all typ av provokativ finess har vi fått ett par genom åren, så inte heller där är du först.
Joel - som anser sig rånad på sitt kulturarv av Riotminds och helst hade sett dem straffade för landsförräderi, högmålsbrott, miljöförstöring och trolöshet mot rollspelare.
Det där var till och med sämre än inledningen (nåja) i ditt (nåja) inlägg (nåja). På vilket sätt menar du att du har blivit rånad på ditt kulturarv av Riotminds? För att de inte rippade den fornnordiska mytologin med asasagan rakt av? För att det inte är historiskt korrekt? (hur det nu skulle kunna vara det när det inte utspelar sig i vår värld) Stackars,
stackars dig som har blivit så illa behandlad av Riotminds. Rånad, sviken och lurad. Vilken martyr.
Jag hoppas verkligen att det finns något mått av ironi i det du skriver, för annars är det utan tvekan det löjligaste jag läst på länge. Ett tips till framtiden är att ironi är svårare att framföra på nätet än vad det är i dagligt tal, tänk på det och använd smileys när du skämtar så slipper du att folk garvar sig harmynta
åt dig istället för
med dig.
Tro nu inte att jag är någon inskränkt DoD-fanatiker som höjer allt Riotminds gör till skyarna. Tvärtom, jag sågar gärna och friskt de saker som jag inte tycker om. Alla rollspel har svagheter och inga rollspel tilltalar
alla, men att slänga ur sig sådana inlägg som du gör tyder inte bara på ett omoget forumsbeteende utan även på oförmåga till ett konstruktivt tänkande.
Jag ogillar att namnge forumiter som inte har med inlägget att göra, men
Ymir är en DoD6-hatare i min smak. Han har den goda smaken att motivera
varför han ogillar spelet på ett sakligt sätt samtidigt som han berättar hur han hellre hade sett att DoD6 skulle sett ut. Det visar på respekt gentemot oss som faktiskt tycker att DoD6 är bra och en kreativ förmåga. Han häver helt enkelt inte ur sig omotiverad skit.
Snälla, tänk efter nästa gång du skriver enbart för att provocera. Är syftet med ditt inlägg
enbart provokation - skriv inte. Vill du genom provokation få liv i en diskussion eller på ett kraftfullt sätt markera dina åsikter i något som
rör ämnet i diskussionen - skriv gärna, men lämna den dryga tonen hemma.
P.S. Och du, det där citatet du använde, det är inte från DoD6 Expert, det är från grundregelboken. Jag talade om Expert, även om det jag skrev i det här inlägget kan tillämpas även på grundreglerna. Men kolla gärna upp vilka citat du använder så att de kommer från rätt källa. D.S.
/Vulf -
som sällan tar rollspel på så stort allavar att han känner sig rånad på sitt kulturarv av företaget som skrivit spelet och vill döma det för en massa brott som de inte begått.