jo det fattar jag men det ska finnas tabeller över det någonstans. Och om man är bättre på ett hantverk så tar det något kortare tid eller borde iallafall
så igentligen så är det väl tabellerna över det som jag letar efter.
"jo det fattar jag men det ska finnas tabeller över det någonstans. Och om man är bättre på ett hantverk så tar det något kortare tid eller borde iallafall så igentligen så är det väl tabellerna över det som jag letar efter."
Med tanke på hur oerhört mycket olika saker det finns att tillverka... har du nån aning om hur stor en sån tabell skulle bli? Jag började skissa på en sån tabell till Eon, men gav upp när jag täckt ungefär vapnen och ingenting mer och fyllt en hel A4-sida med det.
Om någon ger mig rejält betalt kanske jag gör en Hantverkarens handbok till Eon, där allt sådant tas upp. Men då får det vara bra betalt.
Använd sunt förnuft, en trästav går fort att tillverka bara man har lämpligt material, ett svärd som är dekorerat osv i till exempel brons tar längre tid. Använd sunt förnuft
80 sidor, ca 3500 tecken per sida, 7 öre per tecken, i runda slängar 20 papp. Men i så fall lägger jag ner en kasse tid på det och beskriver hantverken och tillverkandet också. Vill du bara ha tabellerna så blir det dyrare.
jasså men man behöver inte ha me allt som över huvudtaget finns har man bara en över sikt så blir det lite lättare. skulle inte du kunna maila över den tabellen som du gjorde
eller så mycket av den som du gjorde?
<I>80 sidor, ca 3500 tecken per sida, 7 öre per tecken, i runda slängar 20 papp.</I>
Inte för att jag vill påverka några löneförhandlingar eller så, men Lancelot betalade 6 öre per tecken för 10 år sedan. Har inte varit mycket inflation där...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.