Efter två-tre veckor av misslyckade försök att dra ihop spelgänget för slutstriden i Eon-äventyret vi spelar (e-mail-konversation):
_____
Åke Wombat:
Spel Torsdag. Kom igen nu då! Nu tar vi det! Öh! För fan. Snälla! Pretty, pretty please! Med hallonsylt på!
*snyft*
/Jörgen
Smålänning, men ej frireligiös.
____
Jenny:
Jag kan inte, min syster fyller år \
____
Pontan:
Kan tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag... ja, ni fattar.
Och den här veckan menar jag det också.
/P
Göteborgare, go gubbe in the making.
____
Chrille:
Waiting for China...
alldeles för mycket jobb m a o.
nån som vill ha nått från landet i öster?
MvH/
CeBe
____
Pontan:
En snygg kinesiska?
____
Åke Wombat:
En Ipod. Men bara om den kostar lagom lite.
*snyftar lite för att ingen vill spela*
____
Marcus:
Om det hjälper lite så kan jag på torsdag
så det kanske kan bli lite spel
____
Pontan:
Ur dagens Aftonbladet:
"En sjuk gråtrut har orsakat uppståndelse i Sundsvall. Fågeln skickades på analys - men resultaten visar att gråtruten inte bar på det fruktade fågelviruset. Den var bara full. Det var på söndagseftermiddagen som gråtruten påträffades i centrala Sundsvall. Den låg på rygg och sprattlade med benen, och en gulaktig vätska rann ur fågelns näbb och analöppning."
Beskrivningen av berusningssymptomen kan sägas vara träffande även för andra levande varelser än just trutar...
Jag kan fortfarande på torsdag. Vi kanske kan spela något annat än Eon? Och Emelie har väl fortfarande inte hört av sig?
/P
____
Åke Wombat:
Nåt annat än eon låter bra. Toppen faktiskt. Ska vi vara här i alla fall? Och vad kan du sl:a?
EMELIE! HALLÅ!?
____
Emelie:
Jag läser alla mail, men eftersom Jenny och Barbar-nisse inte kunde så antog jag att Eon var uträknat, och jag har ju inte karaktär till något annat spel...
Jag kan väl, men der beror ju på spel då...
Vi kan ju hitta på ett eget rollspel, där alla killar är klädda i små tighta, svarta läderdräkter och ketchup medan man spelar, och flickorna (jag och Pontan) får ha krona på huvudet och vanliga kläder?
Eller jag vet inte.
/Emelie
____
Pontan:
Och sedan blev allting svart, eller?
Jag föredrar nog att vara flicka om det innebär att jag slipper att smörja in mig med ketchup.
*visualiserar Jörgen och Marcus i tighta, svarta läderdräkter insmorda i obestämbar smet*
Faktum är att jag nog föredrar att vara död.
Eftersom jag har varit spelledare sedan jag var 13 bast så har jag en väl utvecklad improvisationsförmåga (och, kanske än mer viktigt, massa äventyr som ni inte spelat) att utnyttja, så visst kan jag vara SL. Det förutsätter dock att Rolemaster/Lotr-grejorna finns hos Jörgen imorgon. Your call.
/P
____
Åke Wombat:
Jo, jag har bara Eon, Viking och Western här. Allt annat är hos Jenny. Ska vi ge upp eller har Ponto nåt skarpt på gång?
____
Marcus:
Jag är inte säker på att ni vill se fyllot i en liten tight läderdräkt, även om han har ett vackert ansikte
jag har kult om pontan kan o vill sl:a
____
Åke Wombat:
Pontus? Hur många HUNDRA kilo väger samlingen med Rolemaster?
*ser större möjligheter att plocka svarta tajta läderkläder (gäller lack?) från Jennys lägenhet än att SLÄPA rolemaster därifrån*
Okej, jag har också:
Drakar och demoner (1984-versionen), Expert, Chock (komplett), Mutant (gamla första versionen), Mutant 2, Sagan om ringen-rollspelet (Svenska versionen)
____
Pontan:
Rent teoretiskt kan jag SL:a expert. Det är dock typ 14-15 år sedan sist, så det blir kanske lite bläddrande. Å andra sidan finns det inte så mycket att bläddra i.
Så, D&D Expert då, eller?
/P
____
Åke Wombat:
Okej. D&D Expert gott folk! Hemma hos mig!
Ta med godis. Eller kakor. Jag har 5 cm drömrulle här hemma, den lär inte förslå långt.
____
Pontan:
Hade jag varit du hade jag talat tyst om längden på min drömrulle. 5 cm, sheesh. Jag skall nog visa dig vad en RIKTIG drömrulle vill säga!
/P
____
Har alla det så här? Det var enklare när vi alla var studenter utan ambitioner.
Hur går det för alla er andra?
_____
Åke Wombat:
Spel Torsdag. Kom igen nu då! Nu tar vi det! Öh! För fan. Snälla! Pretty, pretty please! Med hallonsylt på!
*snyft*
/Jörgen
Smålänning, men ej frireligiös.
____
Jenny:
Jag kan inte, min syster fyller år \
____
Pontan:
Kan tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag... ja, ni fattar.
Och den här veckan menar jag det också.
/P
Göteborgare, go gubbe in the making.
____
Chrille:
Waiting for China...
alldeles för mycket jobb m a o.
nån som vill ha nått från landet i öster?
MvH/
CeBe
____
Pontan:
En snygg kinesiska?
____
Åke Wombat:
En Ipod. Men bara om den kostar lagom lite.
*snyftar lite för att ingen vill spela*
____
Marcus:
Om det hjälper lite så kan jag på torsdag
så det kanske kan bli lite spel
____
Pontan:
Ur dagens Aftonbladet:
"En sjuk gråtrut har orsakat uppståndelse i Sundsvall. Fågeln skickades på analys - men resultaten visar att gråtruten inte bar på det fruktade fågelviruset. Den var bara full. Det var på söndagseftermiddagen som gråtruten påträffades i centrala Sundsvall. Den låg på rygg och sprattlade med benen, och en gulaktig vätska rann ur fågelns näbb och analöppning."
Beskrivningen av berusningssymptomen kan sägas vara träffande även för andra levande varelser än just trutar...
Jag kan fortfarande på torsdag. Vi kanske kan spela något annat än Eon? Och Emelie har väl fortfarande inte hört av sig?
/P
____
Åke Wombat:
Nåt annat än eon låter bra. Toppen faktiskt. Ska vi vara här i alla fall? Och vad kan du sl:a?
EMELIE! HALLÅ!?
____
Emelie:
Jag läser alla mail, men eftersom Jenny och Barbar-nisse inte kunde så antog jag att Eon var uträknat, och jag har ju inte karaktär till något annat spel...
Jag kan väl, men der beror ju på spel då...
Vi kan ju hitta på ett eget rollspel, där alla killar är klädda i små tighta, svarta läderdräkter och ketchup medan man spelar, och flickorna (jag och Pontan) får ha krona på huvudet och vanliga kläder?
Eller jag vet inte.
/Emelie
____
Pontan:
Och sedan blev allting svart, eller?
Jag föredrar nog att vara flicka om det innebär att jag slipper att smörja in mig med ketchup.
*visualiserar Jörgen och Marcus i tighta, svarta läderdräkter insmorda i obestämbar smet*
Faktum är att jag nog föredrar att vara död.
Eftersom jag har varit spelledare sedan jag var 13 bast så har jag en väl utvecklad improvisationsförmåga (och, kanske än mer viktigt, massa äventyr som ni inte spelat) att utnyttja, så visst kan jag vara SL. Det förutsätter dock att Rolemaster/Lotr-grejorna finns hos Jörgen imorgon. Your call.
/P
____
Åke Wombat:
Jo, jag har bara Eon, Viking och Western här. Allt annat är hos Jenny. Ska vi ge upp eller har Ponto nåt skarpt på gång?
____
Marcus:
Jag är inte säker på att ni vill se fyllot i en liten tight läderdräkt, även om han har ett vackert ansikte
jag har kult om pontan kan o vill sl:a
____
Åke Wombat:
Pontus? Hur många HUNDRA kilo väger samlingen med Rolemaster?
*ser större möjligheter att plocka svarta tajta läderkläder (gäller lack?) från Jennys lägenhet än att SLÄPA rolemaster därifrån*
Okej, jag har också:
Drakar och demoner (1984-versionen), Expert, Chock (komplett), Mutant (gamla första versionen), Mutant 2, Sagan om ringen-rollspelet (Svenska versionen)
____
Pontan:
Rent teoretiskt kan jag SL:a expert. Det är dock typ 14-15 år sedan sist, så det blir kanske lite bläddrande. Å andra sidan finns det inte så mycket att bläddra i.
Så, D&D Expert då, eller?
/P
____
Åke Wombat:
Okej. D&D Expert gott folk! Hemma hos mig!
Ta med godis. Eller kakor. Jag har 5 cm drömrulle här hemma, den lär inte förslå långt.
____
Pontan:
Hade jag varit du hade jag talat tyst om längden på min drömrulle. 5 cm, sheesh. Jag skall nog visa dig vad en RIKTIG drömrulle vill säga!
/P
____
Har alla det så här? Det var enklare när vi alla var studenter utan ambitioner.
Hur går det för alla er andra?