Nekromanti Har Codex gått i konkurs?

banan

Veteran
Är det någon som vet om speltidningen Codex fortfarande håller sig flytande?

Är prenumerant och har nämligen inte fått det senaste numret, vilket två av mina vänner fått.

Jag har redan mailat prenumerationsansvarige två gånger och efterlyst min tidning. Han har inte ens besvarat mailen.

Om de inte gått i konkurs måste jag säga att detta är bland det sämsta bemötande jag fått.

DanielSchenström

Swashbuckler
Nej, den har inte gått i konkurs utan det har blivit nåt strul. Maila på tills det händer nåt. Prova även att ringa, tfnnr i tidningen (iaf tidigare nummer.)

Azagthoth

Myrmidon
Daniel har rätt, och jag vill starkt poängtera en sak han säger. Mail är väldigt överskattat, det är alltid bättre att få en så direkt kontakt som möjligt. Bäst är givetvis att träffa någon på prenumerationsavdelningen, men detta är ofta inte möjligt så då föreslår jag telefonen. Besvara mail blir inte direkt prioriterat om man har mycket att göra, men telefonen svarar man i om det ringer.

Alltså, att anse att man blir dåligt bemött när man inte får svar på mail om man inte försöker med någonting annat är bara lathet IMHO. Det går alldeles utmärkt att maila och om man inte får svar inom skälig tid (en till fyra dagar?) så ringer man (och kan då till exempel också hänvisa till mailet man har skrivit).