Nekromanti Har ej hittat något

Zalpurgius

Veteran
Jag har inte (ännu!) hittat något fel i "Riddaren". Så...jag avaktar med "smädelser" :gremcrazy:

Det enda som är lite tråkigt är att Herr Ilric inte var med på kända riddare, när han ändå näms med i stycket om rovriddare. Men...

Det tycks som halva min önskan "nästan" gick i uppfyllelse. Någon tog med ideen att skriva hur bra respektive riddare var på olika färdigheter (ungefär) med att skriva att det ligger runt X när han är så dära bra och runt Y då han är så.

Men otäckheter kommer förr eller senare att upptäckas... :gremsmirk:

Nu hoppas jag för tusan att Vandöda och Nekromanti är ett lyckat kast.

Baron Marak

Swordsman
Jag har för mig att Ilric är inte så globalt känd som de övriga. Han håller sig mest i Soldarn (?) och lever rövare. Inte så stor chans att det sprider sig ändå.

Zalpurgius

Veteran
Jo det stämmer kanske till en viss del - då jag inte kommer ihåg vad hans rykte ligger på. Då jag läste igenom Svärdsspelen i Hadarlon verkade det som han var i klass med Mr. Ivian, men det är kanske bara min tolkning.

Men...så är det

Jo då, Ilric är skicklig. Fast i mitt tycke inte så skicklig som ivian faktiskt är.
Men jag håller med, han borde stått med där.

DAKRilla

Hero
Hadarlon ligger i Soldarn och Herr Ilric bor och verkar i Soldarn. Just därför så är det inte alls konstigt att hans rykte mäter sej med herr Ivians, särskilt med tanke på hans tämligen radikala metoder och sätt att gå till väga.

Arvid

Warrior
Det tycks som halva min önskan "nästan" gick i uppfyllelse. Någon tog med ideen att skriva hur bra respektive riddare var på olika färdigheter (ungefär) med att skriva att det ligger runt X när han är så dära bra och runt Y då han är så.

Hmm.. det här var en av sakerna som jag inte gillade speciellt mycket. I och för sig så kommer jag ändå att ändra om så det ryker, så det spelar ju egentligen ingen rolll. Dessutom har det ju funnits önskemål på "hjältevärden" tidigare, så det är väl bara bra. Jag har dock vissa invändningar:

1. Hjältevärdena skulle innebära att rollpersonerna efter inte allt för länge skulle ha stor chans mot de nästan legendariska hjältarna och svärdsmästarna.
2. Manziir var inte en hjältelik svärdsman. Han har ju vunnit svärdsspelen! Hur mycket mutor som än var inblandade är detta inte acceptabelt.
3. Vissa underligheter. Girdan Matravin var mästerlig svärdssman. I svärdsspelen slog han säkert någon klingmästare som slog en... o.s.v. detta gör att de redan legendariska svärdsmännen som åkte ur svärdsspelen förpassas till nybörjarrollpersonsnivå (vilket jag som bekant inte gillar).

Men eftersom det ändå kan användas som riktlinjer och inget säger att jag måste följa dem, så javisst. Det får väl gå.

samiis

Warrior
Hmm...

Sadaigh hjälp mig!! Är helt säker på att vi hittde något härom kvällen... Kommer inte ihåg vad det var bara...

King Kromm

Hero
Men det har jag!

Eller fel och fel... HAde ju vart trevligt om det fanns någon kortr beskrivning av de olika hantverkarna/köpmännen man kan få i en ev. förlänning, jag kan ovilligt erkänna att det fanns en som jag inte alls kände igen... Och hade därför ingen anning om va han gjorde... Men sen VET jag att jag sett något annat som jag stört mig otroligt mycke på, kommer bara inte ihåg var... Men det finns där, va så säker....