Nekromanti har en karatärs ide skulle vilja ha hjälp

illnon

Veteran
Tänkte gör en henéa till ett riktigt rodjur. Behöver förslag på förmågor som både får honom att bete sig och se ut som ett rodjur. Luksinne är ju spikat Mörkersyn också sen står jag rätt råd lös över vad man kan knopa ihop för att få en grymm karatär.

Sen har jag en deal med mig SL får välja fritt men kommer få mer nackdelar av det. Spelat henèa en gång för när vi inte hade någon av alvbökerna det va kul så vill göra en till

Poseur

Swashbuckler
Välkommen till forumet för det första.

Låter som en riktigt intressant tanke faktiskt.
Har du tillgång till nya alvboken? Isåfall har jag för mig att Henéa får slå fram LUK som primärt attribut, annars kan du ju ta den förmågan som du precis sade.
Du kan ju ta fördelar som är fysiska, typ outslitlig, vandrare, lättfotad, extra-rörlig osv är ju schyssta idéer på rovdjursgrejer.
Nackdelar så skulle jag nog överväga tex blodtörst, förvittrande sjukdom(så man ser riktigt klen och sliten ut, som något utmärglad). Vildmarksliv/vildmarkens son eller vad de olika för/nackdelarna heter där man verkligen bott ute i skogen är ju också schyssta.
En nan´chake är ju ett måste att lägga som ett rovdjur då, kanske varg eller björn typ.
Vidare, även om inte jag gillar det, så finns det en del grejer om kamorianer i Barbar-boken som du skulle kunna få lite idéer och tips ifrån. Då Henéa åtminstone i Kamorskogen har mycket gemensamt med kamorianerna så skulle du nog kunna ta en del inspiration därifrån. Där är nog också 'bästa' stället att komma ifrån om man vill vara lite extra rovdjurisk.

/Poseur gillar idéen faktiskt =)

illnon

Veteran
Poseur said:
Välkommen till forumet för det första.

Låter som en riktigt intressant tanke faktiskt.
Har du tillgång till nya alvboken? Isåfall har jag för mig att Henéa får slå fram LUK som primärt attribut, annars kan du ju ta den förmågan som du precis sade.
Du kan ju ta fördelar som är fysiska, typ outslitlig, vandrare, lättfotad, extra-rörlig osv är ju schyssta idéer på rovdjursgrejer.
Nackdelar så skulle jag nog överväga tex blodtörst, förvittrande sjukdom(så man ser riktigt klen och sliten ut, som något utmärglad). Vildmarksliv/vildmarkens son eller vad de olika för/nackdelarna heter där man verkligen bott ute i skogen är ju också schyssta.
En nan´chake är ju ett måste att lägga som ett rovdjur då, kanske varg eller björn typ.
Vidare, även om inte jag gillar det, så finns det en del grejer om kamorianer i Barbar-boken som du skulle kunna få lite idéer och tips ifrån. Då Henéa åtminstone i Kamorskogen har mycket gemensamt med kamorianerna så skulle du nog kunna ta en del inspiration därifrån. Där är nog också 'bästa' stället att komma ifrån om man vill vara lite extra rovdjurisk.

/Poseur gillar idéen faktiskt =)

tack ock tackar igen vet suttit och knopat på den ett tag så kul att den uppskattas. Har till gång till alla modul böker och grund böker bara inte just nu studerar på annan ort och dom ligger hos en kompis.

Jag gillar kamorianer ide att ta insperation där ifrån finns nog inget mer rodjurs likande folkslag än dom i mundana och lägga alla alv plus nice. funder på att låta håret och naglar växa vilt och vässa naglar och möjligt att ha väsar sina tänder så han ser läskig ut.

Som yrke skulle jag nog sätta prisjägara eller lönnmördare. Om jag inte minns fel finns det en förmåga som hete skuggans vän eller nått i den stilen som jag tror skulle passa på honom.

Önska jag hade lista över förmågor nu vill göra honom nu ha skulle bli så awsome Sen klä honom i djurhudar varit nice och kan ha en lite sovenir från varje offer ha jagat i ett halsband eller i en läderrem runt midjan tack fick massa nya ideér ska sitta och fin slipa på den lite till

Mukwa

Swashbuckler
de flesta rovdjur jagar ju på natten så albino kanske skulle vara coolt. Det blir lite mer vampyrkänsla över det kanske, men bara en tanke.

illnon

Veteran
RealDream said:
de flesta rovdjur jagar ju på natten så albino kanske skulle vara coolt. Det blir lite mer vampyrkänsla över det kanske, men bara en tanke.

grym ide shit vilka sägner och spök historier man kan skapa om sig själv ballt. Det blir ju även svårar att smyga sig på någon om man är vit en större utmaning.Om jag inte minns fel lyser mörker syns ögon med ett svagt rött sken så kommer se läskigt ut. Tack ska ha den iden i åtanke uppskattar all tankar och ideér tackar och bocka. Man känner sig välkommen här blir jag nog kvar ett bra tag =0)

illnon

Veteran
förslag på yrken personlige kan jag bara se 3 lönnmördare, prisjägare eller stigafinnar fast känn som dom 2 först är bätter vill ju vara grym och brutal

Mukwa

Swashbuckler
Jag har inte tillgång till alvboken, men jag har tirakboken... jag skulle använda yrket stamkrigare, men det finns säkert nåt mer passande i alvboken.

Stamkrigare

STY, TÅL, VIL
(80 / 100 / 120) fiske, gömma, marsch, smyga, speja,spåra, supa, undvika, överlevnad, <hantverk>, jakt, sjömannaskap, slagsmål, <vapenfärdighet>, <stridskonst (tirakuppfostran)>

(20 / 40 / 60) enheter för valfria färdigheter

De har dessutom 3T6+1 enheter i stridsvana.

startkapital: 0 / 1 / 2 x ob3T6 trugg
startutrustning: 0/1/3 st A-val, 0/0/1 st B-val, 0/0/1 st C-val, 1/2/4 st X-val

Jag skulle skita i stridskonsten (om det inte finns nån bättre i alvboken, återigen) och lägga till en vapenfärdighet extra. Supa känns inte så henéa, så den kan man ju stryka. Sjömannaskap är bara till för bazirk så den kan man ju stryka också. Annars tycker jag att det är ett passande yrke för en henéa. Jag skulle kanske ändra framgångsslagen till TÅL, RÖR, VIL eftersom det inte borde vara lika viktigt att vara stark bland Henéa då de får minus i STY.

tull

Hero
Du kanske borde söka inspiration till din karaktär i predatorfilmerna? Jag är säker på att alvboken har något yrke som passar dig! :gremsmile:

illnon

Veteran
joo skulle nog funka men hade väl tänk att han skulle skilja sig från mängde lite och ges en bra aledning att lämna skogen + i krigarens väg så finns det lönnmördar konst som stridskonst så funderar på det rodjurs henéa som jagar sitt byte djur har för länge sedan blivit ointressant nu är det intligentare farligare villebråd som väntar

illnon

Veteran
det va inte en dum ide ska se om jag kan hyra dom eller låna av nån jag känner

Poseur

Swashbuckler
Du kanske borde söka inspiration till din karaktär i predatorfilmerna? Jag är säker på att alvboken har något yrke som passar dig!
Övernaturlig egenskap: Magisk förmåga, osynlighet :gremgrin:

Jävligt jävlig förmåga för en lönnmödare.
Eller varför inte osynlighet och kanske teleportation också :gremtongue:
Jag har en sådan sjuk hat/kärlek till just den förmågan...

/Poseur borde duscha.

illnon

Veteran
Poseur said:
Du kanske borde söka inspiration till din karaktär i predatorfilmerna? Jag är säker på att alvboken har något yrke som passar dig!
Övernaturlig egenskap: Magisk förmåga, osynlighet :gremgrin:

Jävligt jävlig förmåga för en lönnmödare.
Eller varför inte osynlighet och kanske teleportation också :gremtongue:
Jag har en sådan sjuk hat/kärlek till just den förmågan...

vore nog nice. Men det blir nog lite overkill om jag tänker efter. Vad är utmaninge att vara det ultimata rodjuret om man inte kan vara onsynlig via sin egen smyg och jakt tecknik utan poff kan bli onsynlig. Får ta en funderare på den där, Fast skräck faktorn skulle ju åka upp som jag vet inte vad om jag kunde bli onsynlig

Poseur

Swashbuckler
vore nog nice. Men det blir nog lite overkill om jag tänker efter. Vad är utmaninge att vara det ultimata rodjuret om man inte kan vara onsynlig via sin egen smyg och jakt tecknik utan poff kan bli onsynlig. Får ta en funderare på den där, Fast skräck faktorn skulle ju åka upp som jag vet inte vad om jag kunde bli onsynlig

Ska ju dock påpekas att om du tex får tredje magnitudens övernaturlig förmåga så krävs det att du lyckas med ett slag på ob3t6 mot PSY för att aktivera den. Och den håller ju faktiskt 'bara' i en minut.
Dock som den är skriven så kan du aktivera den hur mycket du vill...
Om du tycker den är för hård/eller din SL tycker det så kan du ju fråga om du kanske kan få ha den fast den ger långtidsutmattning vid varje tillfälle. Tex ob1t6 långtidsutmattning per aktiveringsförsök. Då har den ju ändå en ganska okej nackdel, förutsatt att ni spelar med utmattningsregler.
Om ni inte gör det så skulle ju din SL kunna lägga in att du bara kan aktivera den x-gånger per dag, men det är ju lite tråkigt och lite för mycket D&D i min mening.
Men annars att det sliter på din kropp att aktivera den, att det ger 1 i trauma per magnitud, 3T för magnitud tre tex. Det kan ju fungera, då är det ju faktiskt riktigt läskigt att använda sig utav den då det faktiskt tar ett par dygn innan man är återställd utav den. Och då kommer du endast använda den när det är riktigt passande/farligt/dramatiskt eller helt enkelt, bara extra awesome :gremgrin:

/Poseur som tycker att hårda övernaturliga automatiskt borde ha en nackdel också.

Mukwa

Swashbuckler
Fast lönnmördare är ju inte så rovdjursaktigt, eller? Jag skulle satsa på typ gömma, smyga, bärsärk...

illnon

Veteran
då låt det inte lika super bra gilla trauma iden får se hur det blir med onsynlighet ska fråga och efter forska lite

illnon

Veteran
RealDream said:
Fast lönnmördare är ju inte så rovdjursaktigt, eller? Jag skulle satsa på typ gömma, smyga, bärsärk...
allt beror ju på hur man ser det. JAg ser mer någon som vill ha större utmaning i sin jakt någon som vill slipa sin skicklighet till perfektion och älg hjort varg räcker inte till som utmaning längre. Sen tycker jag du till viss del har rätt i det du säger. Men så som jag tänker nog mer i banorna rodjurs aktig inte 100% rodjur måste ju kunna få ib honom i grupp också är han helt vild djur får resten av gruppe ha honom i koppel kan bli krongligt

tull

Hero
illnon said:
RealDream said:
allt beror ju på hur man ser det. JAg ser mer någon som vill ha större utmaning i sin jakt någon som vill slipa sin skicklighet till perfektion och älg hjort varg räcker inte till som utmaning längre. Sen tycker jag du till viss del har rätt i det du säger. Men så som jag tänker nog mer i banorna rodjurs aktig inte 100% rodjur måste ju kunna få ib honom i grupp också är han helt vild djur får resten av gruppe ha honom i koppel kan bli krongligt
Fast att ta betalt för att jaga människor är inte det att smutsa ned jakten? Tänk dig predatorrymdisarna som åker runt och letar på svårare och roligare jakter hela tiden. Du ska inte spela lönnmördare min vän, du ska spela seriemördare.

illnon

Veteran
Persson said:
illnon said:
RealDream said:
Fast att ta betalt för att jaga människor är inte det att smutsa ned jakten? Tänk dig predatorrymdisarna som åker runt och letar på svårare och roligare jakter hela tiden. Du ska inte spela lönnmördare min vän, du ska spela seriemördare.

hmm intressant tanke hmm sätter allt i ett annt ljus låter intressant den spikar vi seriemördare ut klädd till lönnmördare MOHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH the evil master plan is finel