Nekromanti Har funderat

Mothie

Veteran
Tack för all svar!

Min lilla hjärna hinner inte processa allt nu men jag har fått en del intressanta upplägg som skulle kunna lösa mitt dilemma. Jag kommer väl fundera på det här några dagar.

Jag har mina misstankar om att svaret i slutändan kommer kopplas till gudarna på något vis. Då inte de gudar som folket tror på utan de som sitter bakom kulisserna och drar i trådar. Nä men det kommer nog funka... Nu ska jag lista ut hur hög kultur passar ihop med hög fara... kanske andar ska blandas in i leken och annat övernaturligt =)

Tack igen... Det har varit till stor hjälp.

Mothie

Veteran
Nej det har jag inte men ditt inlägg gav mig en tanke som skulle göra det möjligt att bevara kultur generation efter genaration och utveckla den. Tanken på själavandring.

Om vi säger att själen är evig och när en kropp dör förflyttar sig till en ny sådan men inte (som i ditt exempel) blir av med sina minnen. Då skulle det helt klart vara enkelt att utveckla kulturen.Det skulle visserligen kunna bli ett problem att apfolk, ödlefolk, demonfolk i slutändan ägde så pass mycket kunskap. Frågan är om det gör något att alla är ganska övermänskliga det skulle helt klart göra det förståeligt att teknologi fallit bort som prioritet.

Jag ska tänka på det.
Tackar!

Feliath

Swashbuckler
OK, nu kan jag inte låta bli längre

Jag tror att alla de tre teserna kan gälla, det är klart att det kan bli nummer ett och du endast drabbas negativt av att Västmark var fritt. Vad vi grälar om är huruvida författaren har möjlighet att ens välja. Du som icke-anarkist kan ju säga att snuten kommer och plockar alla warez-dårar, och att exemplarframställningsensamrätt är något som lagstiftare kan välja att ha eller icke-ha beroende på vad folk vill. Jag som hobby-anark har inte den lyxen - ingen regering, ingen copyright - men som fri programvara-hippie passar det mig utmärkt eftersom jag tror att det, oavsett om det missgynnar eller gynnar författare, definitivt gynnar konsumenter. Men det är så jag tror och du och jag är ganska olika personer vad det gäller politik. Du är ju mot kastrering av någon anledning.

Du, jag sätter in 249 kronor och skriver "Sunnan 2097" så vet du att det är jag, okay? Jag har haft en skön dag och är på betydligt bättre humör.

Förenkling av mitt tidigare uttalande:
"Det är ironiskt att det kommer från en människa som är en ytterlig hypnosmarodör som hela tiden snudd på bestämmer vad andra ska göra, säger åt dem att slå tärningar och skicka pengar och så."
Right, nu har jag tröttnat på det här. Jag finner det ytterligt arrogant och rätt ironiskt att du hela tiden beskyller Krille för att ha attitydproblem, när du själv glatt strör självrättfärdiga krav på att vi andra ska släppa vår äganderätt bara för att du ogillar den kring dig. Som betraktare och tredjepart kan jag upplysa dig om att jag upplever att du har betydligt värre attitydproblem än han. Det är direkt stötande för mig, som en person som anser äganderätt vara ett av mänsklighetens sundaste påfund, att läsa delar av dina inlägg.

Dessutom är det här ett rollspelsforum och inte ett politikforum, och det går bevisligen att diskutera det förra utan att blanda in det andra. Så sluta droppa små anark-turds i dina inlägg i förbifarten, tack. Alla vi andra gör dig motsvarande tjänst. Dina åsikter är inte objektiva sanningar mer än vad våra är, så sluta behandla dem som om de vore världens självklaraste mått på godhet.

Dessutom tror jag att det här inlägget kan provocera Chrull att låsa tråden, vilket jag ser som odelat positivt.

/Feliath - somebody's gotta do it

ripperdoc

Myrmidon
Låsning

Efter att varningen inte riktigt hörsammades låser jag tråden. Ni som vandrade ut i OT:ns oupptäckta land kan fortsätta diskussionen i ett annat fora.

/RipperDoc