Nekromanti Har ingen koll - vad har getts ut av svenska skapare senaste året?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jocke;n258901 said:
Vi (läs Olav) har släppt en hex-crawl till Blood & Bronze med fantastiskt snygg framsida.
7kt snygg.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
luddwig;n258936 said:
Du är så sjukt ambitiös wilper.
Det tog några försök och omskrivningar av min FANTASTISKA beskrivning av spelet innan Google fattade vad i hela friden jag pratade om. De första försöken ledde ner i mörka hål på Flashback.

luddwig

Lawful evil
Robert Jonsson släppte Under ytan volym 1 till GothCon. En ny bok men två gamla konventsäventyr i. Sedan får Terje, Murderhobo eller någon annan med koll rätta mig om jag har fel men visst ligger även de hittills utgivna äventyren till Svärd och Svartkonst på 2017?

terje

xenomorf mystiker
luddwig;n258943 said:
Robert Jonsson släppte Under ytan volym 1 till GothCon. En ny bok men två gamla konventsäventyr i. Sedan får Terje, Murderhobo eller någon annan med koll rätta mig om jag har fel men visst ligger även de hittills utgivna äventyren till Svärd och Svartkonst på 2017?
Nja inte riktigt. Apgudens tempel kom i tryck och pdf på drivethru i augusti 2016, så det är ju mer än ett år sedan. Djävulen i kryptan kom dock i november så det ryms ju inom det gångna året.

Jocke

Man med skägg
terje;n258954 said:
Nja inte riktigt. Apgudens tempel kom i tryck och pdf på drivethru i augusti 2016, så det är ju mer än ett år sedan. Djävulen i kryptan kom dock i november så det ryms ju inom det gångna året.
Och grottkräls-tävlingen!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Asså en sak slog mig i och med att Arfert postade.

White Wolf är ju också svenska nu ... eller hur? Så då ska väl de räknas som svenska producenter?

Tant Ragnar

Gamle usling
Magnus Seter;n259006 said:
Asså en sak slog mig i och med att Arfert postade.

White Wolf är ju också svenska nu ... eller hur? Så då ska väl de räknas som svenska producenter?
Njaäe... De är svenskägda i och med att Paradox äger dem, men så länge White Wolfs huvudkontor ligger i USA, och författarna företrädesvis är amerikaner, så ser jag det som ett amerikanskt förlag. Lite som att jag betraktar Dice som en svensk spelutvecklare fastän de ägs av EA.

osrick

Veteran
I Mjölnir 8:

Fefolk i Dunder & Drakar - nya raser. Titan Games
Menlösa Brunn - En rollspelsenvirong. Clas Kristiansson
The Palace of the Akkadian Emissary - äventyr för Blood & Bronze. Olav Nygård
Tunguska - äventyr för AD&D & kompatibla. M som i Mjölnir
Hex Fight - komplett minirymdspel. Paul

I Mjölnir 9:

Space Snoozer: Solospel i en kall och oförlåtlig rymd. Joakim Nilsson
Jakten på den gåtfulla formeln - äventyr för AD&D och kompatibla. Bo Jangeborg
Ädelt folk i Dunder & Drakar - nya raser. Titan Games
Menlösa Brunn 2 - En rollspelsenvirong. Clas Kristiansson

Big Marco

Läskig
Tant Ragnar;n259009 said:
Njaäe... De är svenskägda i och med att Paradox äger dem, men så länge White Wolfs huvudkontor ligger i USA, och författarna företrädesvis är amerikaner, så ser jag det som ett amerikanskt förlag. Lite som att jag betraktar Dice som en svensk spelutvecklare fastän de ägs av EA.

WW:s högkvarter ligger i Stockholm (ca femtio meter från där jag jobbar), och alla kreativa beslut och ledningsstyrning är från Sverige så jag skulle nog klassa dem som svenska.

Tant Ragnar

Gamle usling
Big Marco;n259055 said:
WW:s högkvarter ligger i Stockholm (ca femtio meter från där jag jobbar), och alla kreativa beslut och ledningsstyrning är från Sverige så jag skulle nog klassa dem som svenska.
Åhå, där ser man. Ja, i så fall skulle även jag betrakta dem som svenska. Där lär man sig också att man inte alltid kan lita på wikipedia....

Arfert

Facit
Big Marco;n259055 said:
Korrekt. Där sitter jag nuförtiden.